نان پاسکا یکی از انواع نان های سنتی اوکراین است که معمولا در مناسبت هایی مانند اعیاد درست می شود
 
مواد لازم نان پاسکا
شیر ولرم۱ پیمانه
تخم مرغ۲ عدد
شکر½ پیمانه
رنده پوست لیمو۱ قاشق چایخوری
کره ذوب شده۵۰ گرم
آرد نان فانتزی۴ پیمانه
کشمش پلویی۱ پیمانه
مواد مایه خمیر
آب ولرم۱ پیمانه
مایه خمیر فوری۲ قاشق چایخوری
شکر۲ قاشق چایخوری
مواد رومال
زرده تخم مرغ۱ عدد
آب۱ قاشق چایخوری
طرز تهیه نان پاسکا 
مرحله اول
برای تهیه نان پاسکا در ابتدای کار کشمش ها را درون یک کاسه حاوی آب می ریزیم و اجازه می دهیم خیس بخورند، سپس آب ولرم را به همراه مایه خمیر فوری و شکر درون یک کاسه کوچک با هم ترکیب می کنیم.
 
مرحله دوم
در این مرحله روی درب کاسه را پوشانده و آنرا به مدت ۱۰ دقیقه کنار می گذاریم تا خمیر مایه فعال شود. در ادامه تخم مرغ ها را به همراه کره، شکر و رنده پوست لیمو درون یک کاسه بزرگ ریخته و با هم ترکیب می کنیم.
 
مرحله سوم
حالا شیر را به همراه خمیر مایه فعال شده به کاسه اضافه کرده و مواد را کمی مخلوط می کنیم تا یکدست شوند. در ادامه آرد را درون الک ریخته و به صورت کنترل شده روی مواد الک می کنیم، سپس مخلوط می کنیم تا خمیر جمع شود.

مرحله چهارم
پس از اینکه دیگر خمیر به دست نچسبید، اضافه کردن آرد را متوقف می کنیم. در ادامه کشمش را آبکشی کرده و پس از خشک کردن به خمیر اضافه کرده و در حدی خمیر را ورز می دهیم که کشمش درون خمیر پخش شود.

مرحله پنجم
در این مرحله یک کاسه مناسب را چرب کرده و خمیر را درون کاسه قرار می دهیم، سپس روی کاسه را با سلفون پوشانده و به مدت یک تا دو ساعت استراحت می دهیم تا حجم خمیر تقریبا دو برابر شود.
 
مرحله ششم
پس از گذشت این زمان، خمیر را کمی ورز می دهیم تا هوای اضافی اش گرفته شود، سپس فر را با دمای ۱۸۰ درجه سانتیگراد روشن می کنیم. در ادامه خمیر را درون یک قالب با قطر ۲۵ سانتی متر قرار داده و روی آنرا به شکل دلخواه تزیین می کنیم.
 
مرحله هفتم
در این مرحله روی خمیر را رومال کرده و قالب را درون فر قرار داده و اجازه می دهیم نان به مدت ۳۵ تا ۴۰ دقیقه به طور کامل بپزد، سپس گریل را روشن می کنیم تا روی نان طلایی شود. در نهایت نان را با کره و عسل سرو می کنیم.