قیمت و خرید لامپ هدلایت ماشین

لامپ هدلایت خودرو یا همان لامپ HID که آنها را با نام لامپ زنون ماشین نیز می‌شناسیم ساخته شده با ترکیبی از گازها و فلزات خاص است. چراغ زنون، نور سفید یا آبی درخشانی تولید می‌کند و همین ویژگی رانندگی در شب را لذت‌بخش می‌کند.

همین موضوع سبب شده تا اخیراً در تمامی خودروها از این نوع لامپ استفاده کنند. برخی شرکت‌های خودروساز نیز به صورت فابریک از این لامپ‌ها در برخی چراغ‌های خود استفاده می‌کنند. در ادامه این پست قصد داریم به معرفی برخی از بهترین مدل لامپ هدلایت از مارک های مختلف برای انواع خودرو سمند، پراید، تیبا، محصولات ایران خودرو و سایر خودروهای کرمان موتور و جک بپردازیم.

راهنمای خرید لامپ هدلایت خودرو

افراد به دو دلیل اقدام به خرید لامپ هدلایت برای ماشین می‌کنند؛ آنها یا به دنبال تغییر رنگ نور هستند که جنبه زیبایی دارد یا اینکه می‌خواهند نوردهی مناسب‌تری را تجربه کنند که بیشتر برای افرادی که کمی با مشکلات بینایی دست و پنجه نرم می‌کنند مناسب است.

لامپ‌های هالوژنی و فیلامانی که بر روی طیف وسیعی از خودروهای داخلی نصب هستند بازدهی معادل ۲۰لومن/وات دارند. به این ترتیب بابت هر ۱ وات توان مصرفی ۲۰ لومن خروجی نور خواهند داشت که این اعداد در مورد HID و زنون‌ها در حدود ۵۰لومن/وات و LED‌ها ۱۰۰لومن/وات است. پس چرا با توجه به بازدهی بسیار بالاتر لامپ‌های LED، پس از نصب هدلایت‌های متفرقه نور مطلوب را به دست نمی‌آوریم اما همان لامپ هالوژنی فابریک به نظر پرنورتر می‌آید؟

یکی از عمده دلایل عدم بازدهی مناسب، بر هم خوردن موقعیت قرارگیری منبع نور در کاسه است. البته نحوه نصب هدلایت (تنظیم جهت، جا خوردن تا انتها و…) نیز نقش به‌سزایی در این بازدهی دارد.

در صورتی که سایت یا کسب و کاری در این زمینه دارید، می‌توانید با مراجعه به صفحه تبلیغات و پر کردن فرم درخواست معرفی، پلن‌های آلایست را جهت درج تبلیغات در سایت مشاهده کنید.

در محصولات استاندارد، موقعیت قرارگیری LED‌ ها روی هدلایت دقیقا مشابه موقعیت قرارگیری فیلامان بر روی لامپ‌های معمولی است و پایه و بدنه هدلایت که نشان‌گر کد لامپ (H7/H4/H1/H11/…) است پس از نصب نزدیک‌ترین حالت به لامپ فابریک را خواهند داشت.

بسیاری از هدلایت‌های مرغوب دارای قابلیت تنظیم زاویه هستند که به نصاب این امکان را می‌دهد پس از نصب با چرخاندن هدلایت در محل خود بهترین خروجی و بازدهی نوری را به دست آورد. بنابراین باید به این قابلیت در لامپ هدلایت توجه داشته باشید.

چه نوع هدلایتی برای خودرو مناسب است؟

اگر دقت کرده باشید در برخی از خودروها نور بالا و پایین در کاسه چراغ جلو از دو بخش مجزا تشکیل شده است.

  • یکی برای نور پایین و دیگری برای نور بالا؛ مانند خودروی پژو پارس
  • در برخی دیگر نور بالا و نور پایین هردو در یک قسمت از کاسه چراغ قرار دارند و اصطلاحا از لامپ های دو کنتاکت استفاده می‌کنند؛ مانند خودروی پژو ۴۰۵

در اینکه ببینید کدام لامپ هدلایت برای خودرو شما مناسب است باید ببینید که اولاً خودروی شما کدام یک از دو نوع بالاست و ثانیاً قرار است به چه صورتی نصب شود.

واحد لومن هدلایت را بررسی کنید

واحد لومن میزان شدت نور یا میزان نور دهی کم یا زیاد یک منبع نوری را نمایش می‌دهد. این عدد که روی بسته‌بندی هدلایت‌ها نوشته شده با نماد LM نمایش داده می‌شود.

نوردهی لامپ‌های رشته‌ای معمولی که روی خودروهای تازه نصب شده ۳۸۰۰ لومن است. در حالی که یک هدلایت با شدت نوردهی ۱۵۰۰۰ لومن بسیار پرنورتر از یک لامپ فابریک و معمولی است.

خرید لامپ هدلایت زنون

هدلایت دو طرفه یا چهار طرفه؟

باید بدانید که هدلایت‌ها یا لامپ‌های زنونی دارای SMD هستند. در برخی از آنها چهار عدد SMD به کار رفته که به نوع چهار طرفه و در برخی دو عدد استفاده شده که به دو طرفه معروف هستند.

برخلاف تصور هدلایت‌های چهار طرفه نسبت به دو طرفه نور زیادی ندارند. بلکه این واحد لومن است که شدت نور آنها را مشخص می‌کند و می‌توانند کاملاً برعکس باشند. پس همچنان به واحد لومن دقت کنید.

هدلایت خودرو چیست؟

لامپ هدلایت خودرو یا همان لامپ HID که آنها را با نام لامپ زنون ماشین نیز می‌شناسیم ساخته شده با ترکیبی از گازها و فلزات خاص است. چراغ زنون، نور سفید یا آبی درخشانی تولید می‌کند و همین ویژگی رانندگی در شب را لذت‌بخش می‌کند.

هد لایت برای خودروهای مختلف، متفاوت است؟

هر لامپ خودرو برای یک یا چند خودرو مناسب است از این رو بهتر است پیش از خرید نوع ماشین حتماً در نظر گرفته شود. برای مثال ممکن است لامپ خودرویی که برای سمند مناسب است برای پژو پارس مناسب نباشد.

برای لامپ هد لایت در فصول سرد و بارانی سال مشکلی ایجاد نمی‌شود؟

لامپ خودرو با کیفیت مقاوم در برابر آب است، در فصل‌های سرد سال امکان نفوذ آب باران و برف در لامپ خودرو امکان‌پذیر است از این رو فاکتور ضد آب بودن اهمیت زیادی دارد.

پایه هدلایت چیست؟

پایه هدلایت به شکل ظاهری لامپ برای نصب روی کاسه چراغ گفته می‌شود. شرکت‌های خودروسازی پایه‌های مختص به خود را برای خودرو خود تولید می‌کنند. اگر قصد تعویض لامپ فابریک به هدلایت را دارید بسیار ساده از روی دفترچه خودرو یا روی بدنه لامپ فابریک، شماره پایه را بخوانید.

جمع بندی نهایی

امروزه خرید لامپ هدلایت برای خودرو علاوه بر توجه به نوردهی به جهت تزئین و زیبایی خودرو صورت می‌گیرد. هدلایت‌ها نسل جدید لامپ‌های خودرو هستند که نوردهی مناسب‌تری دارند و انرژی کمی مصرف می‌کنند. در مقابل نوع دیگری از لامپ‌ها که لامپ زنون است وجود دارد که برای انواع پروژکتور مناسب هستند و نور بسیار خیره‌کننده‌ای تولید می‌کنند. در این مقاله بهترین و پرفروش‌ترین هدلایت‌ها و لامپ‌های زنون را به شما معرفی خواهیم کرد. این لامپ‌ها برای خودرو و موتورسیکلت قابل استفاده هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *