بالم لب چیست؟ و بهترین بالم لب برای استفاده روزانه کدام است؟

داشتن لب های نرم، جذاب، درخشان و دوست داشتنی تقریباً آرزوی هر فردی است. برخی افراد به دلیل ساختاری که در لب آنها وجود دارد یا اینکه اصلاً حساسیت‌های مختلفی دارند دارای لب پوسته پوسته هستند. برخی دیگر نیز لب سفت و دارای پوست مرده دارند که استفاده از بالم لب می‌تواند برای آنها بسیار مفید باشد.

لب انسان چه در سرمای شدید قرار بگیرد و چه در گرمای طاقت‌فرسا بسته به نوع بافت خود شروع به از دست دادن رطوبت نهانی کرده و همین عمل سبب خشک شدن و چاک خوردن آن می شود؛ تازه بماند که بسیاری از ما بسته به یک عادت زشت در برهه‌های مختلفی از زندگی که در اضطراب و استرس قرار می‌گیریم شروع به خوردن لب و کندن پوست آن با دست می‌کنیم.

در این پست قصد داریم به معرفی بالم لب یا همان lip balm پرداخته و با بررسی بهترین بالم های لب دنیا از برندهای هیدرودرم، سونیا، لابلو، مرو، مای الارو و… به شما در انتخاب و خرید این وسیله آرایشی کمک کنیم.

خرید بهترین بالم لب موجود در بازار از برندهای مختلف

بالم لب چیست؟ پر فروش ترین بالم های لب در ایران کدامند؟

شاید از خود بپرسید که اصلاً بالم لب برای چیست و چه کاربردی دارد؟ در فصل سرما ساختار لب در بیشتر آنها طوری است که بیشتر مستعد خشک شدن، ترک برداشتن و سفت شدن هستند. دلیل این امر نداشتن رطوبت کافی است. بنابراین نیاز به چیزی داریم که پوست‌ها را نرم و لطیف کرده و علاوه بر این کمی هم چاشنی زیبایی به آن اضافه کنیم.

بالم لب نوعی موم یا پماد است که با موادی که در خود دارد خاصیت نرم کنندگی، رطوبت، آب رسانی، چرب نگه داشتن سطح پوست زیبایی و سلامت را به لب‌ها برمی‌گرداند و از خشکی و پوسته پوسته شدن آنها جلوگیری می‌کند.

در صورتی که سایت یا کسب و کاری در این زمینه دارید، می‌توانید با مراجعه به صفحه تبلیغات و پر کردن فرم درخواست معرفی، پلن‌های آلایست را جهت درج تبلیغات در سایت مشاهده کنید.

این محصول حاوی لانولین، موم زنبور عسل، وازلین، روغن نارگیل، روغن دانه آفتابگردان و پارافین است که تقریبا در تمامی محصولات آرایشی و بهداشتی می‌توان آنها را یافت. برخی از بهترین بالم های لب دنیا دارای Q10، ویتامین C و ویتامین E هستند که با عملکرد کاهش چین و چروک لب‌ها شامل موادی مانند هیالورونیک اسید، کلاژن و دی پالمیتول هیدروکسی پرولین هستند. این مواد فاکتورهای مقابله با پیری پوست را دارا می‌باشند.

در هنگام خرید بالم لب دقت کنید که:

  • حاوی آنتی اکسیدان جهت ترمیم بافت پوسیده لب باشد.
  • انواع ویتامین لازم برای تغذیه پوست در آنها وجود داشته باشد.
  • دارای خاصیت SPF برای محافظت در برابر نور خورشید باشند.
  • طبیعی بوده و از اسانس‌های تحریک کننده که ممکن است باعث ایجاد حساسیت شود در آنها استفاده نشده باشد.

استفاده از بالم لب چه فوایدی دارد؟

این مجموعه با بررسی فواید استفاده از بالم لب بر آن است به شما در خرید بهترین بالم لب کمک کند چراکه این محصول که هم در زیبایی و هم در سلامتی لب‌ها نقشی موثر دارند.

  • لطافت و نرمی لب ها.
  • محافظت از لب ها در برابر آلودگی محیط.
  • محافظت از لب ها در برابر اشعه مضر خورشید.
  • جلوگیری از چین و چروک لب به دلیل داشتن خاصیت آبرسانی.
  • پر کردن خطوط روی لب با وجود ترکیبات ترمیم کننده در بالم لب.
  • جلوگیری از خشکی و نرک خوردن لب به دلیل مواد مرطوب کننده.
  • استفاده از بالم لب قبل از زدن رژلب باعث می‌‎شود رژلب یکدست و زیباتر به نظر برسد در ضمن راهنمای خرید رژلب به شما در انتخاب و خرید بهترین رژلب نیز کمک می کند.

راهنمای خرید و نکات مهمی که برای خرید بالم لب باید بدانید

تعداد محصولات زیبایی و سلامت از برندهای مختلف معروف و شناخته شده و برندهای دیگر آنقدر زیاد شده که انتخاب را برای هر مصرف کننده‌ای سخت می‌کند. به غیر از میزان بودجه‌ای که برای خرید لوازم آرایشی و بهداشتی مانند بالم لب در نظر گرفته‌اید،

عوامل دیگری نیز وجود دارند که می‌توانند در راستای انتخاب بهترین محصول که مناسب شرایط و بودجه شما است، کمک‌تان کنند. به همین دلیل نیز ما راهنمای خرید بالم لب را تهیه کردیم تا براحتی بتوانید با معیارها و فاکتورهای مهم در انتخاب این محصول آشنا شوید.

  • حاوی مواد مرطوب کننده

تمامی بالم لب‌ها حاوی مواد مرطوب کننده مانند شی باتر هستند. اما این کافی نیست، بنابراین به دنبال بالم لبی باشید که علاوه بر شی باتر، حاوی موم زنبور عسل نیز هست. موم عسل مانند یک لایه محافظ برای حفظ رطوبت پوست لب عمل می‌کند. بنابراین زمانی که مواد مرطوب کننده جذب پوست لب می‌شوند، لایه محافظ مانع از تبخیر و خروج رطوبت لب‌ها خواهد شد.

  • دارای SPF برای مقابله با اشعه مضر خورشید

اکثر بالم لب‌های موجود در بازار دارای SPF-15 هستند که به مفهوم داشتن فاکتور محافظت از پوست لب در برابر اشعه خورشید است. برای اینکه بالم لب ضد آفتاب هم باشد، از ترکیبات شیمیایی و فیزیکی مختلفی استفاده می‌شود.

لازم به ذکر است که ترکیبات شیمیایی مانند اُکسی نوکسات و اُکسی بِنزون در برخی از افراد باعث بروز خشکی و حساسیت لب‌ها می‌شوند. بنابراین بهتر است به دنبال بالم لبی باشید که حاوی ترکیبات فیزیکی ضد آفتاب مانند زینک اکسید و تیتانیوم دی اکسید است.

  • دارای آنتی اکسیدان

بالم لب‌هایی که حاوی آنتی اکسیدان هستند، برای ترمیم بافت آسیب دیده پوست بسیار مؤثرند. بنابراین اگر پوست لب‌های شما آسیب دیده یا به شدت خشک است، از بالم لبی استفاده کنید که حاوی آنتی اکسیدان است.

  • دارای ویتامین C

ویتامین C به عنوان یک ماده کلاژن ساز در بسیاری از لوازم آرایشی و بهداشتی مورد استفاده قرار می‌گیرد. وجود این ویتامین در بالم لب باعث جوانی و شادابی لب‌های شما خواهد شد. البته ترکیبات دیگری نیز وجود دارند که باعث کاهش چین و چروک و مبارزه با فاکتورهای پیری لب می‌شوند. از جمله این ترکیبات می‌توان به دی پالمیتول هیدروکسی پرولین و هیالورونیک اسید اشاره کرد.

  • فاقد عطر و رایحه

متخصصان پوست و مو همواره پیشنهاد می‌کنند از لوازم آرایشی و بهداشتی استفاده کنید که یا فاقد عطر و رایحه باشند یا حتی‌الامکان عطر ملایمی را داشته باشند. اغلب بالم لب‌های موجود در بازار بوی خاصی ندارد اما برخی از برند‌ها با اضافه کردن ترکیبات معطر و رایحه‌های مختلف میوه‌ای تلاش می‌کنند تا مصرف‌کننده را به خرید محصول خود ترغیب کنند.

اما هستند افرادی که به همین مواد حساسیت نشان داده و پوست لب‌ آن‌ها خشک شده و ترک بَر می‌دارد. بنابراین در صورت امکان از محصولات زیبایی و سلامت فاقد عطر استفاده کنید.

  • حاوی ویتامین E

ویتامین E یکی از ترکیبات رایج در بالم لب است که باعث نرمی و آبرسانی به لب‌ها می‌شود. اگر به این ویتامین آلرژی ندارید، بالم لبی را خریداری کنید که حاوی ویتامین E باشد.

  • حاوی سالیسیلیک اسید

سالیسیلیک اسید خاصیت لایه برداری داشته و به عنوان یک ماده ضد آکنه در بالم لب مورد استفاده قرار می‌گیرد. به دلیل خاصیت لایه‌برداری می‌تواند سلول‌های مرده پوست را از روی لب برداشته و باعث جریان یافتن خون در زیر پوست لب و در نتیجه تنفس آن شود. لازم به ذکر است که استفاده مداوم از بالم لبی که حاوی این ترکیب است، در دراز مدت باعث خشکی و التهاب پوست برخی از افراد می‌شود.

  • حاوی پارابن

پارابن نوعی ماده نگهدارنده است که به عنوان یکی از ترکیبات در محصولات زیبایی و سلامت مانند لوازم آرایشی و بهداشتی و به منظور جلوگیری از آلودگی میکروبی محصول استفاده می‌شود. برخی از افراد به پارابن حساسیت داشته و ممکن است علائم آلرژیک نشان دهند، بنابراین اگر به این ماده حساسیت دارید، حتماً قبل از خرید ترکیبات تشکیل‌دهنده بالم لب مورد نظرتان را بررسی کنید.

  • عدم وجود ترکیبات خنک کننده

برخی از ترکیبات خنک کننده که در محصولات زیبایی و سلامت ممکن است استفاده شوند شامل الکل، منتول، فنول و کافور است. درست است که وجود این ترکیبات در لوازم آرایشی و بهداشتی باعث تجربه حس خوب خنکی استفاده از آن محصول می‌شوند، اما برخی از افراد به این مواد حساسیت دارند. از طرفی استفاده مکرر از بالم لبی که حاوی ترکیبات خنک کننده است به مرور لایه محافظتی پوست لب را از بین برده و آن را در برابر آلودگی‌های محیطی آسیب‌ پذیر خواهد کرد.

طریقه استفاده بالم لب چگونه است؟

بالم لب را می توانید هر زمانی که احساس نیاز و خشکی در لب‌ها کردید استفاده نمایید. با زدن بالم لب جامد بر روی لبها آنها را بر روی یکدیگر بمالید. این محصول به صورت تیوپی نیز در بازار موجود است که شکل آنها کمی رقیق تر از انواع رژی آن است. این موارد را نیز می توان با استفاده از دست و انگشتان بر روی لب ها استفاده نمود. بهتر است برای جذب بیشتر و بهتر مواد مغذی موجود در آن رژ لب و یا ماده‌ی دیگری را زیر آن استفاده نکنید.

بالم لب چیست؟

بالم لب نوعی موم یا پماد است که با وجود ترکیبات نرم‌ کننده و مرطوب کننده باعث لطافت، آبرسانی و زیبایی و سلامت لب‌ها می‌شود. بالم لب‌ها با چربی کنترل شده مانع از ایجاد احساس سنگینی و چسبندگی در لب شده و از طرفی از خشکی و ترک خوردن آن نیز جلوگیری می‌کنند.

چه زمانی بالم لب استفاده کنیم ؟

کسانی که مشکل خشک شدن لب دارند، مخصوصا وقتی هوا سرد می‌شود، نیاز به یک بالم لب دارند. حتی وقت‌هایی هم که بخواهید رژ بزنید و لب‌هایتان پوسته پوسته و خشک است، حتما باید از بالم لب زیر رژ استفاده کنید تا آرایش لب خوبی داشته باشید.

حال که با نکات خرید بالم آشنا شدید در ادامه به معرفی بهترین بالم لب در بازار ایران می‌پردازیم. برای مشاهده قیمت هر یک از محصولات کافی است روی دکمه مشاهده قیمت و موجودی محصول محصول کلیک کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *