اجرای موسیقی ایرانی در جمهوری داغستان روسیه

خبرآنلاین/ گروه موسیقی سنتی آیین، در شهر ماخاچ قلعه جمهوری داغستان روسیه روی صحنه رفت و در ادامه، در شهر تاریخی دربند، که شمالی‌ترین نقطه تمدن ایرانی به شمار می‌آید، به اجرا خواهد پرداخت.
نهمین جشنواره بین‌المللی فولکلوریک و فرهنگ سنتی جمهوری داغستان روسیه، با حضور گروه‌های مختلف موسیقی از کشورهای مختلف جهان و مناطق روسیه، در شهر ماخاچ قلعه، آغاز به‌کار کرد.

گروه موسیقی سنتی «آیین» که به نمایندگی از ایران در ‌داغستان حضور دارد نیز در مراسم آغازین این جشنواره، با قطعه شعری از خیام نیشابوری به اجرای برنامه پرداخت. پایان بخش برنامه نماینده ایران نیز، تصنیفی ساخته شده بر اشعار مولوی بود که مورد توجه مخاطبان جشنواره قرار گرفت.

گروه آیین در روزهای آینده نیز اجراهایی در شهر ماخاچ قلعه و در شهر تاریخی دربند، که نامی پارسی دارد و نقطه شمالی تمدن ایرانی به شمار می‌آید، خواهد داشت. این گروه، همچنین (۱۳ تیرماه) در میزگرد «فرهنگ عامیانه، سنت‌ها و مدرنیته» در سالن همایش‌های کتابخانه ملی جمهوری داغستان شرکت می‌کند.

جشنواره بین‌المللی موسیقی فولکلور داغستان از ۹ تیر تا ۱۴ تیر (۳۰ ژوئن تا ۵ جولای) با حمایت وزارت فرهنگ فدراسیون روسیه با حضور گروه‌های موسیقی از ۹ کشور از جمله ایران برگزار می‌شود. اداره‌کل همکاری‌های فرهنگی و امور ایرانیان خارج از کشور سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی با همکاری اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان و به همت رایزنی فرهنگی کشورمان در مسکو، اقدام به اعزام این گروه موسیقی به روسیه کرده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *