یک شیر که برای فرار از تعقیب بوفالو‌ها خود را به بالای یک درخت رساند، خیلی خوش شانس بود که از این مهلکه جان سالم به در برد.
 یک شیر بدشانس که توسط گله‌ای از بوفالو‌ها تحت تعقیب قرار گرفت وخود را در دام این حیوانات خشمگین دید تصمیم گرفتن برای نجات جانش از یک درخت بالا برود.

ویکتوریا کرادوک ۲۶ ساله و چاد هابسون ۲۷ ساله فرصت شگفت انگیزی را داشتند که نه تنها شاهد این رویارویی باشند، بلکه از آن فیلمبرداری کنند.

ویکتوریا می‌گوید که حیات وحش مالامالا دارای مناظر فوق العادی است. ما از دیدن شیر‌های فوق العاده لذت بردیم، بنابراین داشتن فرصتی برای یافتن چیزی کمی متفاوت واقعاً لذت بخش بود که آن مشاهده یک گله بزرگ بوفالو بود.

وی افزود: وقتی به اینجا رسیدیم، شیر‌هایی نیز در دوردست بودند، اگرچه شیر‌ها از گله بوفالو‌ها مطلع بودند چرا که این گروه از شیر‌ها در ۴۸ ساعت گذشته دو بوفالوی کوچک را کشته بودند. رویارویی شیر و بوفالو همیشه هیجان انگیز است.

گله بزرگ بوفالو‌ها به رودخانه رسیدند. هنگامی که گله تشنگی خود را رفع کرد، به سمت شرق حرکت کردند. چیزی که ما از آن غافل بودیم این بود که شیر‌ها به این سد رسیده بودند.

شیر‌ها شروع به تعقیب دسته‌ای از بوفالو‌ها کردند و هیاهو ایجاد کردند. همانطور که شیر‌ها گله را تعقیب کردند، گله دوم تلافی کرد و شیر‌ها را در بستر خشک رودخانه تعقیب کرد.

شیر‌ها خود را بین دو گله بوفالو خشمگین یافتند. در این مرحله، یک نر جوان تصمیم ناگهانی گرفت تا از یک درخت بالا برود. این حرکت عاقلانه‌ای نبود، زیرا بوفالو‌ها اکنون عصبانی بودند. شیر به تکاپو افتاد تا خود را از دسترس شاخ‌های کوبنده دور نگه دارد. گاومیش‌ها تقریباً یک ساعت در پای درخت باقی مانده و تلاش کردند بدن شیر را گاز بگیرد.

در نهایت بوفالو‌ها صحنه را ترک کردند و شیر پایین آمده و به سرعت به سمت گروه خود رفت.