کفتار در داخل آب به صورت کرال پشت شنا می‌کرد. به سختی می‌توانستم آنچه را می‌بینم باور کنم، زیرا کفتار اقدام به انجام کاری کرد که فقط می‌توان آن را کرال پشت توصیف کرد. هر چهار پنجه‌اش در هوا و به پشت در آب غوطه‌ور شده بود.

 این کفتار در حال تمرین شنای کرال پشت دور از خانواده اش دیده شد، شاید برای مسابقه تمرین می‌کرد!

کفتار‌ها اغلب به خاطر عادات لاشخوری خود شناخته می‌شوند. اما در کمال تعجب لاشخوری تنها چیزی نیست که کفتار‌ها در آن خوب هستند. آن‌ها شکارچیان باورنکردنی، والدین و حتی شناگران ماهری هستند!

رنوستر پان، یک چاله آبی معروف در جنوب پارک ملی کروگر است که توسط مجموعه‌ای از گونه‌های مختلف بازدید می‌شود. در این صبح خاص، لمبرت فوری در کنار چاله آب استراحت می‌کرد، به این امید که چیزی برای نوشیدن پایین بیاید. از شانس، چیزی برای نوشیدن نیامد، اما یک کفتار برای شنا آمد.

لمبرت می‌گوید: در ابتدا، کفتار مردد به نظر می‌رسید. عاقبت آرام گرفت و به داخل آب رفت. ابتدا به آرامی، اما بعد به داخل آب رفت.

وی افزود: کفتار در داخل آب به صورت کرال پشت شنا می‌کرد. به سختی می‌توانستم آنچه را می‌بینم باور کنم، زیرا کفتار اقدام به انجام کاری کرد که فقط می‌توان آن را کرال پشت توصیف کرد. هر چهار پنجه‌اش در هوا و به پشت در آب غوطه‌ور شده بود.

کفتار‌ها معمولاً به عنوان حیوانات خشکی دیده می‌شوند نه عاشق آب. در حالی که همه کفتار‌ها شنا نمی‌کنند، این پستانداران باهوش به دلایل مختلفی از منابع آب استفاده می‌کنند. آن‌ها در استخر‌های کم عمق می‌نشینند تا در روز‌های گرم خود را خنک کنند، در تعاملات اجتماعی مانند بازی و نظافت شرکت می‌کنند، یا حتی به دنبال طعمه‌ای می‌گردند که برای بقا به چاله‌های آب متکی است.

پس از چند دقیقه بازی و تمرین، یکی دیگر از اعضای قبیله به کفتار تنها ملحق شد. این یکی خیلی به شنا کردن علاقه نداشت، بلکه فقط در لبه آب ایستاده بود و رفیقش را در حال شنا تماشا می‌کرد.

آب بخش مهمی از زندگی همه حیوانات است و اغلب مرکز بقا برای بسیاری از حیوانات است. به همین دلیل است که دفعه بعد که از پارک ملی دیدن کردید، حتما در چاله‌های آبی توقف کنید. ممکن است شگفت زده شوید و شاهد چیزی واقعاً باورنکردنی باشید.