تحقیقات جدید در ایالات متحده نشان می دهد که مصرف گوشت قرمز ممکن است علاوه بر برهم زدن ساختار باکتری های روده، محرک اصلی بیماری قلبی عروقی باشد که مسوول بیش از ۱۵ درصد از کل مرگ و میرها در سطح جهان است و آن را رسماً شایع ترین علت مرگ در جهان می کند.
بیماری های  قلبی عروقی ASCVD می تواند شما را به روش های مختلفی از جمله حمله قلبی، بیماری عروق کرونر قلب، ایست قلبی و سکته بکشد، اما علل ریشه ای این بیماری مدت ها موضوع بحث بوده است. تاکنون عوامل مختلفی برای خطر ASCVD از جمله مصرف نمک و چربی، سطح کلسترول و مصرف گوشت قرمز مطرح شده است.

این مطالعه جدید که نتایج آن در مجله تصلب شرایین، ترومبوز و بیولوژی عروقی منتشر شد، توسط تیمی از محققان دانشکده علوم و سیاست تغذیه دانشگاه تافتس و موسسه تحقیقاتی کلیولند کلینیک لرنر انجام شد. طی این پژوهش، گروهی متشکل از ۴ هزار بزرگسال آمریکایی بالای ۶۵ سال، رژیم غذایی خود را ثبت می کردند در حالی که خون آنها به طور منظم برای پایش سطوح بیومارکرهای خاص مرتبط با میکروبیوم روده انسان بررسی می شد. 

طی این مطالعات مشخص شد بیمارانی که گوشت قرمز بیشتری مصرف می ‌کنند بیشتر در معرض ابتلا به ASCVD قرار دارند، به طوری که خطر ابتلا به بیماری های قلبی در بیمارانی که ۱.۱ وعده در روز گوشت مصرف می‌ کنند، ۲۲ درصد افزایش می ‌یابد. این افراد همچنین از سلامت باکتریوم روده کمتری نسبت به سایر افراد برخوردار بودند.
آنها همچنین دریافتند که این خطر توسط عوامل مختلفی از جمله سطوح گلوکز و انسولین خون مشاهده شده و حدود ۱۰ درصد از آن را می توان به سطوح یک ترکیب خاص به نام تری متیل آمین N- اکسید یا TMAO نسبت داد. TMAO متابولیتی است که توسط باکتری های روده از مواد مغذی فراوان در گوشت قرمز، به ویژه ترکیب متابولیک ال-کارنیتین تولید می شود.
گفتنی است هیچ پیوند مشابهی برای افرادی که رژیم غذایی آنها سرشار از مرغ، ماهی یا تخم مرغ بود یافت نشد. منگ وانگ، یکی از نویسندگان این مقاله، درباره یافته های فوق گفت: این یافته ‌ها به پاسخگویی به سؤالات طولانی مدت در مورد مکانیسم ‌هایی که مصرف گوشت قرمز را با خطر ابتلا به بیماری‌ های قلبی عروقی مرتبط می‌ کند، کمک می ‌کند.