طبق آمارهای رسمی، بیماری‌های قلبی و عروقی یکی از مهمترین عوامل مرگ و میر در بین ایرانیان است؛ اما کشورهای حوزه مدیترانه یکی از کمترین آمار بیماری‌های قلبی و عروقی را دارند که طبق تحقیقات انجام شده یکی از دلایل اصلی آن، رژیم غذایی متفاوت آن‌ها نسبت به سایر مردم دنیا است.

بر اساس نتایج تحقیقی که در نشریه پزشکی نیوانگلند به چاپ رسیده است، در طی آزمایشی که بر روی ۷۴۴۷ نفر انجام شده، ریسک سکته و حمله قلبی و مرگ بر اثر بیماری‌های قلبی در بین کسانی که رژیم مدیترانه‌ای به همراه روغن زیتون فرابکر را رعایت می‌کردند، ۳۱ درصد کاهش پیدا کرده است.

روغن زیتون دارای مقادیر زیادی ترکیبات آنتی اکسیدانی است و با عوامل ایجاد کننده التهاب مبارزه می‌کند؛ بنابراین استفاده از روغن زیتون می‌تواند به کاهش ابتلا به بیماری‌های مزمن به ویژه بیماری‌های قلبی کمک کند.

همچنین تحقیقات نشان داده است که جایگزین کردن یک قاشق کره و سس مایونز با روغن زیتون ریسک بیماری‌های قلبی را کاهش می‌دهد.

به همین خاطر بهتر است افرادی که دارای بیماری قلبی و یا مستعد آن هستند، روغن زیتون اصل را جایگزین روغن‌های سرشار از اسیدهای چرب ترانس، سس مایونز و کره کنند.

 

بهترین روغن زیتون را از کجا می‌توان تهیه کرد؟

روغن زیتون در صورتی دارای خواص فوق‌العاده است که هم ۱۰۰% خالص باشد و هم به صورت اصولی برداشت و تولید شده باشد. چرا که در بسیاری از موارد زیتون‌هایی که چند روز از برداشت آن‌ها گذشته و یا حتی خراب شده و کپک زده است برای روغن‌گیری استفاده می‌شود که نه تنها خاصیتی ندارد بلکه ممکن است استفاده از آن مضر هم باشد.

به همین خاطر بهتر است روغن زیتون را فقط از برندهای معتبر و یا مکان‌هایی که به آن‌ها اطمینان دارید و کاملا روی فرآیند تولید آن نظارت شده است تهیه کنید.

همچنین می‌توانید برای کسب اطلاعات بیشتر و خرید روغن زیتون اصل با تخفیف ویژه (فقط تا امشب) به سایت درکام به آدرس www.dorkam.com مراجعه کنید و یا با شماره ۰۲۱۹۱۰۱۵۴۵۷ تماس بگیرید.