آلابست/عضو کمیته علمی کشوری کرونا گفت: مطالعات نشان می‌دهد قدرت تکثیر ویروس دلتا و دلتاپلاس بسیار بالاتر و بیشتر از جهش‌های قبلی است.
 
مینو محرز، عضو کمیته علمی کشوری کرونا با اشاره به قدرت سرایت پذیری ویروس دلتا در مقایسه با ویروس‌های قبلی اظهار کرد: در حال حاضر ویروس جهش یافته دلتا با سرایت پذیری بالایی در دنیا در حال گسترش است.

او افزود: پس از مطالعات انجام گرفته، مشخص شد که قدرت تکثیر ویروس دلتا پلاس نیز بسیار بالاتر و بیشتر از واریانت‌های قبلی است.

عضو کمیته علمی کشوری کرونا گفت: با شیوع بیماری کرونا از نوع دلتا و به خصوص دلتا پلاس افراد زیادی به خصوص به صورت خانوادگی مبتلا به بیماری کرونا می‌شوند و وضعیت جسمانی بیماران بد حال خواهند بود.

او بیان کرد: در حال حاضر سرعت بستری بیماران در بیمارستان‌ها افزایش پیدا کرده و این موضوع باعث پرشدن تخت‌های مراکز درمانی شده است.

 محرز گفت: با شیوع واریانت جهش یافته دلتا و دلتا پلاس جوانان و حتی کودکان به این عارضه مبتلا می‌شوند. به دلیل نزدن واکسن در گروه سنی جوانان یا عدم رعایت درست دستورالعمل‌ها این احتمال وجود دارد که جوانان گرفتار نوع شدید این بیماری شوند که این امر منجر به وخامت حال آن‌ها خواهد شد.

او تاکید کرد: زدن ماسک را به هیچ عنوان فراموش نکنید. ویروس جهش یافته دلتا کرونا از مناطق جنوبی مانند سیستان و بلوچستان، بوشهر به دلیل تردد مردم با کشور‌های همسایه شیوع پیدا کرده است. عدم توجه به فاصله گذاری فیزیکی و دستورالعمل‌های بهداشتی باعث چرخش ویروس جهش یافته دلتا در کشور و بین افراد خواهد شد.

عضو کمیته علمی کشوری کرونا گفت: ویروس جهش یافته دلتا و به خصوص دلتا پلاس سریعاً ریه و سایر اعضا را درگیر می‌کند.