چشم بر هم زدیم  وتابستان به ماه آخر خود یعنی شهریور رسید. این یعنی پاییز و شروع فصل مدرسه از آن‌چیزی که فکرمی‌کنید نزدیک‌تر است. شاید هم نگاهی به تقویم بیندازید و بگویید هنوز تا پایان تعطیلات وقت داریم. می‌خواهید بدانید چطور می‌توانید ته‌مانده تابستان را بچلانید تا بعد از تمام‌شدن آن افسرده نشوید؟! راه‌هایش را بخوانید.
 
بی‌خیالِ  تلفن همراه
شاید همین اول کار می‌گویید : «بی‌خیال! مگه می شه؟ مگه داریم؟» سعی‌کنید استفاده از تلفن همراه و برنامه‌های آن به ویژه بازی‌ها را به حداقل برسانید. چون بدون آن‌که بدانید زمان زیادی از وقت‌تان را می‌گیرد و وقتی به خودتان می‌آیید که دیگر دیر شده‌است.
 شروع جدی یک کتاب
سعی‌کنید بخشی از زمان باقی‌مانده را به خواندن یک کتاب جدید اختصاص‌دهید. حتی اگر کتاب‌خوان نیستید این پیشنهاد را با یک کتاب جمع‌و‌جور که مطابق با سلیقه‌تان است امتحان‌کنید. کتاب‌خواندن مغزتان را فعال نگه‌می‌دارد و کمک‌می‌کند تا آمادگی شروع سال‌ تحصیلی جدید را پس از پایان این تعطیلات طولانی داشته‌باشید. زمانش هم دست‌خودتان، از چند دقیقه تا چند ساعت در روز.

وقت‌گذرانی با خانواده
می‌دانید که از مهرماه وقت بیشتری دارید تا دوستان‌تان را ببینید. در تابستان هم با آن‌ها چت‌کرده‌اید. سعی‌کنید در زمان باقی‌مانده یک برنامه وقت‌گذرانی با خانواده‌تان بگذارید. یک فیلم یا سریال را با هم شروع‌کنید، ترتیب یک بازی را بدهید و سعی‌کنید بیشتر در کنارشان باشید و هم‌صحبت ‌شوید.
 تمام‌کردن نیمه‌کاره‌ها!
به روزهای قبل از شروع تابستان فکر‌کنید و به برنامه‌هایی که برای تابستان و تعطیلات داشتید. چند موردش را انجام‌دادید؟ چند تا روی زمین‌مانده‌اند؟ چند کار نیمه‌‌تمام دارید؟ سعی‌کنید به نیمه‌کاره‌ها سروسامان بدهید. اگر کتابی را شروع‌کرده‌اید تمام‌کنید، اگر آموزشی را نصفه گذاشتید به پایان‌ برسانید. حتی اگر می‌خواستید تغییری در اتاق‌تان ایجادکنید همین الان وقتش است.
 بالابردن خواب مفید
احتمالا در تابستان ساعت خواب‌تان به‌طور کلی عوض شده‌است. شاید خواب کافی را فراموش‌ کرده‌باشید. اگر در تعطیلات تابستان به این موضوع عادت کردید که شب‌ها تا دیروقت و تا ساعت‌های طولانی بیدار بمانید، فیلم‌ببینید یا در اینترنت بچرخید،بهتراست کم‌کم شیوه‌تان را عوض‌کنید. کارها و تفریحات‌تان را طوری انجام‌دهید که بین ۸ تا ۱۰ ساعت خواب مفید داشته‌باشید و تا شروع پاییز بدن‌تان به این روند عادت‌کند.
یک هواخوری کوچولو
هوا در روزهای پایانی تابستان بهتر و بهتر می‌شود. می‌توانید با یکی از اعضای خانواده‌ یا دوستان‌تان یک مسیر کوتاه را برای پیاده‌روی انتخاب‌کنید تا هم کمی هوای تازه نفس‌بکشید و هم بدن‌تان از کم‌تحرکی دربیاید. این هواخوری‌های کوچولو را جدی بگیرید چون روی رفتار و خلق‌و‌خوی شما تاثیر دارد و حال‌تان را هم خوب‌می‌کند.
منبع: chetor