پزشک‌های زن در بیمارستان‌های استرالیا با بحران آزار جنسی مواجه هستند و در موارد بسیاری از گزارش کردن این سوءرفتارها واهمه دارند.
 پزشکان زن در بیمارستان‌های استرالیا در معرض آزار و سوءاستفاده جنسی قرار دارند.
«لوئیز استون»، پزشک استرالیایی، می‌گوید که قربانیان از رفتار‌های ناخواسته در جلسات طولانی اتاق‌های عمل و «فرهنگ باشگاه پسران» صحبت می‌کنند.

یک محقق استرالیایی نیز می‌گوید: پزشکان زن که تجاوز و آزار جنسی را تجربه کرده‌اند، از شرایط کاری می‌گویند که احساس می‌کنند آن‌ها را در برابر آزارها از سوی همکاران ارشد آسیب‌پذیرتر می‌کند.
«استون»، دانشیار دانشگاه ملی استرالیا، گفت: پزشکان زن رفتار‌های ناخواسته اجباری را که می‌تواند در جلسات طولانی در اتاق‎های عمل رخ دهد، توصیف می‌کنند.

تجربیات شدید عاطفی در موقعیت‌های آسیب‌زا و نقل مکان به محیط‌های بیمارستانی کوچک‌تر که از حمایت کمی برخوردار بودند، از جمله تبعات این آزار‌های جنسی است.
«استون» که در مورد آزار جنسی در پزشکی تحقیق کرده، گفت که زنان همچنین در مورد «فرهنگ باشگاه پسران» صحبت کرده‌اند که اعتماد به نفس آن‌ها را کاهش می‌دهد.

یکی از پزشکان جوان به استون درباره تجربه آزار جنسی خود از سوی یک همکار در زمان انجام عمل جراحی گفته است.
«دومینیک لی»، پزشک پرتودرمانی، خود را به عنوان پزشکی معرفی کرد که شکایت او منجر به زندانی شدن «جان کرسلی»، مدیر بخش محل کار وی در بیمارستان سنت جورج سیدنی شده است.

«استون» که پزشک عمومی نیز است، در ماه اکتبر پیش رو میزبان نخستین اجلاس استرالیایی در مورد آزار جنسی در پزشکی خواهد بود که نمایندگانی از سازمان‌های پزشکی، دانشکده‌های پزشکی و کارشناسان بهداشتی را گرد هم می‌آورد تا درباره چگونگی تغییر فرهنگ مراقبت‌های بهداشتی استرالیا و جلوگیری از تجاوز و آزار‌ها بحث کنند.
این پزشک استرالیایی پس از تحقیق درباره آزار و تجاوز جنسی در پزشکی تصمیم گرفت که این اجلاس را برگزار کند.

رایج بودن آزار جنسی 
«استون» گفته است که آزار و اذیت جنسی در دانشکده پزشکی رایج است، به طوری که ۱۴.۵ درصد از دانشجویان پزشکی از زمان شروع تحصیل در دانشگاه، آزار جنسی را گزارش کرده‌اند. 

دانشجویان دختر موارد عمده قربانیان آزار جنسی را در دانشگاه‌های پزشکی استرالیا تشکیل می‌دهند.
پزشکان جوان بیشترین آزار و اذیت جنسی را از سوی همکاران ارشد خود تجربه کردند و دستکم ۴۵ درصد از مرتکبان جرایم، سرپرستان بوده‌اند.

واهمه از گزارش کردن آزار جنسی
به گفته «استون» بازماندگان بیم دارند که در صورت گزارش کردن تخلف، شهرت، موقعیت آموزشی و شغل خود را از دست بدهند؛ منافع شخصی گزارش‌دهی معمولا ناچیز است و بازماندگان از کسب شهرت به عنوان یک فرد که «غیرحرفه‌ای» یا «مشکل‌ساز» است، می‌ترسند.
به گزارش گاردین، یکی دیگر از پزشکان جوان به «استون» گفت که از سوی مسئول خود هدف آزار جنسی قرار گرفته است؛ این قربانی تصمیم گرفت به طور کلی سیستم بیمارستان استرالیا را ترک کند. 
«استون» امیدوار است که از طریق میزبانی نشستی در مورد این موضوع، مقامات پزشکی استرالیا متعهد به انجام کار‌های بیشتر برای جلوگیری از این روند شوند؛ «ما باید روی پیشگیری، بهبود تشخیص، مدیریت سوءرفتار و همچنین حمایت از قربانیان کار کنیم.»
هر بیمارستان مکانیسم‌های منابع انسانی خاص خود را برای گزارش سوءاستفاده و رفتار نامناسب دارد؛ به عنوان مثال نیوساوت ولز به پرستاران بیشتری قول می‌دهد که تعداد فزاینده‌ای از موارد آزار جنسی را بررسی کند.

نتایج یک تحقیق
نتیجه یک تحقیق که در سال ۲۰۱۹ انجام شده، نشان داد بیش از ۳۰ درصد از همه پزشکان استرالیایی دستکم یک بار در حرفه خود آزار جنسی را تجربه کرده‌اند.
پزشکان زن به طور مداوم با احتمال بیشتری از مواجه شدن با آزار جنسی مواجه هستند، به طوری که ۵۰ درصد از پزشکان زن گفته‌اند که دستکم یک مورد را تجربه کرده‌اند.
با گذشت هر سال، دانشجویان پزشکی و پزشکان جوان همچنان با آزار و اذیت، قلدری و بدرفتاری مواجه می‌شوند که اغلب نادیده گرفته می‌شود.
بازرسان مستقل و بی‌طرف باید گزارش‌های آزار و اذیت را بررسی کنند و بیمارستان‌ها باید «اطمینان حاصل کنند کارکنانی که گزارش‌ها را ارائه می‌کنند، کاملا در برابر انتقام‌جویی‌های شخصی و شغلی بالقوه محافظت می‌شوند.»