چی شی/ نمی‌تواند تحمل کند که شما پس از حمام خستگی روزانه‌تان، با یک حوله‌ی خشن و زبر روبرو شوید! پس، امروز در خدمتتان هستیم با یک راهنمای جامع برای نگهداشتن حوله‌هایی نرم، لطیف و خوشبو. با مقاله “نرم شدن حوله” با ما همراه باشید.

داشتن حوله‌های نرم و خوشبو
حوله‌ی شما چرا خشن شده است؟
بعضی از ما اغلب وقتی از حمام بیرون می‌آییم و با حوله خشن و زبر مواجه می‌شویم، حیران می‌شویم که چه اتفاقی برای نرمی و لطافت حوله‌ی ما افتاده است. تنها دلیلی که می‌تواند حوله‌ی شما را به این شکل زبر و خشن کند، باقیمانده پودر لباسشویی روی حوله‌ها است. این اتفاق وقتی رخ می‌دهد که شما از مقدار بیش از حد پودر لباسشویی در شستشوی حوله‌هایتان استفاده کنید. اما نگران نباشید، ما راه حلی داریم تا تمام این باقیمانده‌ها را از بین ببریم.

از توپ تنیس برای نرم‌تر کردن حوله استفاده کنید
بله، شما درست شنیدید! یکی از روش‌های موثر برای نرم کردن حوله‌های خشک و سفت، استفاده از یک یا دو توپ تنیس در هنگام خشک کردن حوله‌ها است. توپ‌ها همزمان با چرخش ماشین خشک‌کن، با حوله‌ها حرکت می‌کنند و به تدریج حوله‌های شما را نرم می‌کنند. حتما پس از شستشو، حوله‌ها را به خوبی تکان دهید و آنها را روی بند آویزان کنید.

استفاده هوشمندانه از ماشین لباسشویی
در صورتی که ماشین لباسشویی شما این امکان را به شما می‌دهد که دمای شستشو و برنامه‌ی شستشو را تنظیم کنید، پیشنهاد می‌کنیم که ابتدا از یک چرخه شستشوی گرم و سپس یک چرخه شستشوی سرد استفاده کنید. آب گرم باعث شل شدن فیبرهای حوله می‌شود و کثیفی، ذرات پودر لباسشویی و صابون را که باعث سفت شدن حوله‌ها می‌شوند، از بین می‌برد. در نهایت، آب سرد الیاف حوله را منقبض کرده و به بازگشت حالت اولیه آنها کمک می‌کند.

نرم‌کننده: دوست یا دشمن حوله‌های شما؟
در حین آبکشی حوله‌هایتان از نرم‌کننده‌ لباس استفاده کنید.همانظور که مطمئنا می‌دانید استفاده از نرم‌کننده باعث لطافت الیاف حوله می‌شوند، اما باید دقت کنید که استفاده بیش از حد از نرم‌کننده می‌تواند بر خلاف اثر مطلوب، باعث سفت شدن حوله شود.
 
سرکه و جوش شیرین: راز نرمی حوله
اگر به دنبال حوله‌ای نرم و بدون بو هستید، راه حل شما استفاده از سرکه و جوش شیرین است. این دو ماده، جایگزین عالی برای نرم‌کننده‌ها هستند. جوش شیرین به شل شدن الیاف موجود در حوله، تمیز کردن هرگونه کثیفی اضافی و نرمی حوله کمک شایانی می‌کند. همچنین، جوش شیرین یک ماده پاک‌کننده عالی برای بوهاست. در انتها، یک فنجان سرکه سفید را به حوله‌های در حال شستشو اضافه کنید. سرکه علاوه بر نرم کردن حوله‌ها، جذب آب حوله‌ها را افزایش می‌دهد.

سخن پایانی و نتیجه‌گیری
پس با کمی دقت و رعایت نکات بالا، می‌توانید حوله‌های خود را همیشه نرم، خوشبو و دوست‌داشتنی نگه دارید. امیدواریم از این مقاله لذت برده باشید و بهترین نتیجه را در حوله‌های خود ببینید.