در اسناد منتشره جدید پرونده جنسی جفری اپستین، نام هیلاری کلینتون به عنوان شاهد دیده می‌شود.

 به نقل از هندوستان تایمز، در سومین مرحله از انتشار اسناد جدید پرونده جزیره جنسی اپستین، نام وزیر خارجه اسبق و نامزد ریاست جمهوری ایالات متحده به عنوان شاهد به ثبت رسیده است.

بر اساس اسناد دادگاه، کلینتون در میان ۱۵۰ نفری است که انتظار می‌رود در دعوای مدنی که توسط ویجینیا گیفره، یکی از قربانیان اپستین به راه انداخته، باید حضور یابد.

گیفره ادعا کرده که اپستین و همکار سابقش خانم گیلین ماکسول که در سال ۲۰۲۱ به قاچاق جنسی محکوم شد، به وی دستور دادند تا با چندین مرد مشهور از جمله شاهزاده اندرو بریتانیایی و بیل کلینتون رئیس جمهور اسبق ایالات متحده رابطه جنسی داشته باشد.

خانم گیفره همچنین ادعا کرده است که در سال ۲۰۰۱ با هیلاری کلینتون در جزیره خصوصی اپستین در دریای کارائیب، معروف به سنت جیمز کوچک، ملاقات کرده است.

ماکسول این ادعا را رد کرده و اعتبار گیفره را به چالش کشیده است.

هیلاری کلینتون در مورد این ادعا اظهار نظری نکرده است.

از سوی دیگر سخنگوی بیل کلینتون گفته است که بیل «هیچ چیز در مورد جرایم وحشتناکی که اپستین به آن متهم شده بود نمی‌دانست و بیش از یک دهه است که با او صحبت نکرده بود.»

پس از نبرد طولانی میان گیفره و ماکسول، قاضی منطقه ای ایالات متحده، لورتا پرسکا در اوایل این ماه حکم داد که هیچ توجیه قانونی برای ادامه پنهان کردن نام “جان و جین دوز” ذکر شده در سوابق وجود ندارد و از هفته پیش اسناد به صورت صفحه به صفحه در حال انتشار است و اسامی جدید و مشهوری در این پرونده دیده می‌شود.

جفری اپستین که به اتهامات فدرال شامل قاچاق دختران نابالغ اعتراف کرده بود، در سال ۲۰۱۹ در سلول زندان خود در حالی که اعلام شد خودکشی کرده، درگذشت.

مرگ وی باعث ایجاد تئوری‌های توطئه و گمانه‌زنی‌هایی درباره ارتباط او با شخصیت‌های قدرتمند در سیاست، تجارت و سرگرمی شد.

۱۰ زن پرنفوذ جهان به انتخاب مجله فوربس
۱۰ زن پرنفوذ جهان به انتخاب مجله فوربس