نرمش سالمندان در خانه

خراسان/ این نرمش‌ها را حداقل دو بار در هفته انجام دهید. قبل از شروع بهتر است ۵ دقیقه بدن خود را گرم کنید، مثلا آهسته راه بروید. لباس مناسبی بپوشید و در کنار خود بطری آب بگذارید تا آب بدن‌تان کم نشود. اگر محدودیت حرکتی یا پرهیز پزشکی دارید، حتما آن‌ها را رعایت کنید.
 
تقویت عضلات پا
بایستید. هر دو پا را به هم بچسبانید. زانوها را کمی خم کنید. پای راست را از پای چپ دور کنید. سپس پای چپ را به پای راست برسانید. با این روش ۱۰ قدم بردارید.
 
 


  
حفظ تعادل
صاف بایستید. به جلو نگاه کنید. پاشنه پای راست را جلوی پنجه پای چپ قرار دهید (مثل بازی گردو شکستم) بعد پاشنه پای چپ را جلوی پنجه پای راست قرار دهید. می‌توانید دیوار یا صندلی را بگیرید و این حرکت را انجام دهید. پنج قدم با این حرکت بردارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.