خراسان/ یادتان هست مدادهای رنگی‌‌مان که به آخرهایش می‌رسید، دیگر خوب توی دست جا نمی‌گرفت و نمی‌شد با مدادتراش  

نوکش را تیز کرد؟ مداد های رنگی کوچک‌تان را دور ریخته‌اید یا هنوز توی کشوی‌تان است؟ آن‌ها را بردارید و تمیز و مرتب‌های‌شان را جدا کنید. در ادامه سه نمونه کاردستی با مدادرنگی را یاد می‌گیرید.

   جامدادی
کافی است یک قوطی یا جعبه بسازید یا از چیزهای دورریختنی و بازیافتی استفاده کنید. مانند تصویر یک جعبه  را می‌بینید که دورتادورش با مداد های رنگی‌ کوچک پر شده‌است. به سادگی و باسلیقه می‌توانید آن‌ها را نامنظم روی جعبه  بچسبانید و از جامدادی رومیزی‌تان لذت ببرید.

 
 
   قاب عکس
اگر قاب بدون استفاده یا کنارگذاشته‌ای دارید که رنگ‌ورویش رفته یا دوستش ندارید، با این ترفند جذاب آن را به‌روز و زیبا کنید. مدادها را دانه‌دانه کنار هم بچینید تا ببینید نتیجه کار به چه شکل درمی‌آید. اگر نیاز به کوتاه کردن بعضی مدادها داشتید تا آن‌ها را یک‌اندازه کنید، حتما از یک فرد حرفه‌ای بخواهید کمک‌تان کند. حالا شروع کنید به چسباندن مدادها با چسب مایع و از قاب عکس مدادی‌تان لذت ببرید.
 
   گوشواره‌
به‌عنوان ایده‌ای بامزه می‌توانید با مدادها برای خودتان گوشواره ای جدید و خاص بسازید. هفت قطعه هم‌اندازه از مدادها جور کنید و مانند تصویر به‌شکل شش‌ضلعی بچسبانید. می‌توانید از حلقه‌ آویزی که از گوشواره‌های قدیمی در دسترس دارید، استفاده کنید. حلقه را باز کنید و روی گوشواره جدید بچسبانید. با کمی خلاقیت در این زمینه هم می‌توانید چند مدل گوشواره متنوع درست کنید.

نویسنده : مهسا فارسی | روزنامه نگار