دختری عصبی هستم

خراسان/ دختری ۲۵ ساله هستم، چند شکست در زندگی داشتم، بیکارم و همیشه فکرم مشغول است و از وقتی که می دانم پسر عمویم می خواهد به خواستگاری ام بیاید، عصبی تر شدم و حوصله هیچ فردی را ندارم، حتی حوصله فکر کردن ندارم. لطفا راهنمایی ام کنید.

پاسخ
وقتی در زندگی شکست می خورید جمع و جور کردن خودتان کمی سخت است اما همین ابتدا باید بگویم که یادتان باشد کنار آمدن با واقعیت ها می تواند شما را در ادامه مسیر زندگی موفق کند. در این شکی نیست که شکست خوردن در مسیرهای مختلف زندگی از جمله شکست عاطفی می تواند آسیب های فراوانی به همراه داشته باشد. عمده ترین این آسیب ها لطمه خوردن به اعتماد به نفس و از دست دادن آرامش است. در ادامه به شما کلیدهای موفقیت در برخورد با شکست ها در مسیر زندگی تان را پیشنهاد می کنم. کلیدهایی که مخصوص شما با توجه به شرایط خاص تان است.
با خودتان کنار بیایید
اول از همه با خودتان کنار بیایید که ازدواج نکردن کمکی به شما نخواهد کرد. این که بیکار هستید و همیشه ذهن تان مشغول فکرهای آشفته است، مسبب شکست بیشتر شما می شود. به سفر کوتاهی بروید. آرامش از دست رفته را بازگردانید و تمام عواملی را که باعث این شکست ها و پریشان حالی شما شده مرور کنید. سهم خودتان را از نظر رفتاری، احساسی و فکری در پیش آمدن این شکست ها بررسی کنید.زمانی که تنها می شوید به جای این که به ذهن خودتان میدان بدهید که به مرور خاطرات بپردازد، سعی کنید که محکم جلوی جولان دادن ذهن تان در خاطرات گذشته را بگیرید و از پیشروی در آن خاطرات جلوگیری کنید.
ذهن تان را مدیریت کنید
خاطراتی که از شکست های گذشته داریم به راحتی از ذهن ما خارج نمی شود. سعی کنید با مدیریت ذهن تان به این خاطرات اجازه ندهید که شما را از زمان حال به گذشته ببرد. خودتان را با کارهای مورد علاقه تان مشغول کنید. هیچ وقت خودتان را بیکار نگذارید. کتاب خواندن، ورزش و ارتباط با دوستان بسیار به شما کمک می کند.
دیدن ویژگی های مثبت پسرعموی تان
به جای مقایسه کردن و عصبی تر شدن و احساس ناکامی و شکست خوردن، روی چیزهایی تمرکز کنید که خواستگار کنونی تان را متمایز کرده است. باور کنید همه انسان ها ویژگی هایی برای دوست داشته شدن دارند. سعی کنید ویژگی های مثبت خواستگارتان را بررسی کنید. جهت گیری مثبت ذهن درباره شکست های قبلی و جهت گیری منفی درخصوص ضعف های خواستگارتان می تواند شما را دچار یأس و سرخوردگی کند.
فرصت ها را از دست ندهید
سعی کنید نگاه تان به شکست ها به عنوان فرصتی برای خودشناسی باشد. خودتان را قربانی افکار آزار دهنده نکنید و اجازه ندهید فرصتی که برایتان پیش آمده به راحتی از دست برود. از لاک خود بیرون بیایید سعی کنید کارهایی را که دوست دارید و مدتی است انجام نداده اید دوباره تکرار کنید. انجام این گونه فعالیت ها حس و حال خوبی به شما خواهد داد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *