آخرین خودرو/ شرکت هیوندای مدل برقی آیونیک ۵ را بروزآوری کرده و از این بعد آن را با امکانات بیشتری به مشتریان تحویل خواهد داد. این خودرو از لحاظ ظرفیت باتری نیز ارتقا پیدا کرده و در نسخه اسپرت N Line نیز قابل انتخاب خواهد بود.

افزایش ظرفیت باتری و برد حرکتی بیشتر
هیوندای امیدوار است با بروزآوری خانواده آیونیک ۵، این خودرو بتواند تسلا مدل Y را بیشتر به چالش بکشد. مدل پایه از این خودروی برقی، با باتری ۸۴ کیلووات ساعتی به دست مشتریان خواهد رسید. پیش از این، هیوندای ارزان ترین نسخه از آیونیک ۵ را با باتری ۷۷.۴ کیلووات ساعتی راهی بازار می کرد. افزایش ظرفیت باتری در مدل پایه، خبری خوش برای مشتریان به حساب می آید، زیرا باتری حجیم تر طبیعتاً برد حرکتی بیشتر را به دنبال دارد.

هیوندای فعلاً درباره میزان افزایش برد حرکتی مدل پایه از آیونیک ۵ حرفی به میان نیاورده است. البته با توجه به اینکه باتری جدید ۸.۵ درصد ظرفیت بیشتری دارد، می توان نتیجه گرفت که برد حرکتی نیز در همین حدود افزایش خواهد یافت. اگر این پیش بینی درست از آب دربیاید، شاهد بهبود ۳۵ کیلومتری در مسافت قابل پیمایش نسخه چهار چرخ محرک آیونیک ۵ خواهیم بود. این رقم برای نسخه دیفرانسیل عقب باید چیزی در حدود ۴۲ کیلومتر باشد.

بازنگری در طراحی ظاهری و بهبود آیرودینامیک
نسخه جدید آیونیک ۵ از لحاظ طراحی نیز بروزآوری شده و تفاوت هایی نسبت به مدل قبلی دارد. هر چند این تفاوت ها جزئی هستند، اما باعث بهبود آیرودینامیک خودرو شده اند. همانطور که در ابتدا نیز اشاره کردیم، هیوندای آیونیک ۵ را در نسخه N Line نیز به فروش خواهد رساند. مثل دیگر مدل های مزین به نشان N Line، این نسخه در مقایسه با مدل استاندارد از طراحی اسپرت تر و جوان پسندتری برخوردار است. سپرهای خشن تر، رکاب های جانبی جذاب و رینگ های اختصاصی ۲۰ اینچی از جمله ویژگی های ظاهری آیونیک ۵ نسخه N Line هستند. در داخل کابین هم، این نسخه از صندلی های اسپرت و فرمان با نشان N سود برده و دوخت برخی قسمت ها به رنگ قرمز است. خودروساز کره ای با عرضه این نسخه قصد دارد مشتریان را از خرید تسلا مدل Y نسخه پرفورمنس منصرف کند!

ایمنی بیشتر و ارتقای امکانات و تکنولوژی ها
نسخه جدید آیونیک ۵ از لحاظ امکانات، تکنولوژی ها و قابلیت های رفاهی و ایمنی نیز ارتقا پیدا کرده است. این نسخه از سیستم پارک از راه دور و کلید دیجیتال قابل استفاده با تلفن همراه هوشمند بهره می برد؛ ضمن اینکه سامانه حفظ خودرو در بین خطوط در این نسخه عملکرد بهتری دارد. در کنار این ها، هیوندای به انتقادات و پیشنهاد مالکان مدل های قبلی گوش داده و برف پاک کن عقب و دکمه های اضافی برای کنترل امکانات پرکاربرد را به آیونیک ۵ افزوده است. این دکمه ها دسترسی به امکانات را راحت تر کرده و احتمال سر در گم شدن راننده در بین منوها را کاهش می دهند.

در بخش تکنولوژی، آیونیک ۵ با نسخه جدید سیستم سرگرمی هیوندای وارد بازار خواهد شد. این نسخه از لحاظ یکپارچگی و رابط کاربری عملکرد بهتری دارد. پشتیبانی از آپدیت های نرم افزاری دیگر قابلیتی است که هیوندای روی آن مانور می دهد. با اتکا به این ویژگی هیوندای می تواند سیستم های خودرو و سایر نرم افزارهای موجود در آیونیک ۵ را از راه دور و بدون نیاز به مراجعه حضوری به نمایندگی بروزآوری کند.

در بخش ایمنی هیوندای آیونیک ۵ به قابلیت تشخیص دست روی فرمان (HOD)، نسخه دوم از دستیار حفظ خودرو در بین خطوط و دستیار پیشگیری از برخورد هنگام پارک تجهیز شده است.

فروش نسخه جدید آیونیک ۵ طی روزهای آتی در کره جنوبی آغاز خواهد شد. هیوندای اعلام کرده این نسخه به تدریج در بازارهای بین المللی نیز به فروش خواهد رسید. در رابطه با قیمت این نسخه اطلاعاتی منتشر نشده است.