آخرین خودرو/ هیوندای از مدل ۲۰۲۵ پیکاپ سانتاکروز رونمایی کرد. این مدل که نسخه فیس لیفت به حساب می آید، هم در داخل کابین و هم نمای بیرونی بروزآوری شده تا تطابق بیشتری با نیازهای مشتریان داشته باشد.

شاید بدانید پیکاپ هیوندای سانتاکروز در جولای ۲۰۲۳ معرفی شد. در ابتدا هدف اصلی هیوندای، تولید زیباترین و خوش چهره ترین پیکاپ بازار بود. اما این شرکت به مرور متوجه شد که چهره زیبا برای خریداران پیکاپ ها اولویت اصلی نیست و فاکتورهای مهم دیگری هستند که باید حتماً به آنها توجه کرد.

بازطراحی جلوپنجره و سپر
بیشترین تغییرات فیس لیفت سانتاکروز در نمای روبرو رخ داده، جایی که طراحان هیوندای در فرم جلوپنجره و سپر بازنگری هایی انجام داده اند. در مدل فعلی سانتاکروز، جلوپنجره ساختاری مشابه با حرف V دارد؛ اما در مدل فیس لیفت، جلوپنجره حالت مستطیلی شکلی پیدا کرده و بر تعداد چراغ های روشنایی در روز افزوده شده است. در کنار این، سپر جلوی فیس لیفت سانتاکروز ساختار مقاوم تری دارد و حس استحکام بیشتری را به بیننده القا می کند، امری که برای مشتریان پیکاپ ها از اهمیت بالایی برخوردار است.

دامنه تغییرات در تریم XRT گسترده تر از سایر تریم ها است. در این تریم از رینگ های ۱۸ اینچی اختصاصی و تایرهای جدیدی استفاده شده و نمای عقب هم تفاوت هایی با قبل دارد. مدل های پیشین سانتاکروز XRT با تایرهای معمولی فروخته می شدند، اما مدل ۲۰۲۵ این تریم با تایرهای همه جا رو به دست مشتریان خواهد رسید. قلاب های قرمز رنگ مخصوص بکسل از نشانه های ظاهری تریم XRT هستند.

تحولات بیشتر در داخل کابین
در داخل کابین فیس لیفت هیوندای سانتاکروز دامنه تغییرات خیلی بیشتر از نمای بیرونی است. داشبورد این مدل با فیس لیفت توسان مشترک بوده و یک پنل عریض در پشت فرمان آن دارد. این پنل در تریم های بالارده میزبان دو نمایشگر ۱۲.۳ اینچی است.

تمامی تریم های هیوندای سانتاکروز ۲۰۲۵ در حالت استاندارد به اپل کارپلی و اندروید اتوی بی سیم مجهز هستند. تکنولوژی ارتباطی بلولینک پلاس و سیستم پرداخت هیوندای Pay نیز در این پیکاپ کره ای استفاده شده؛ این خودرو حالا از آپدیت های نرم افزاری و قابلیت Digital Key 2 Touch هم پشتیبانی می کند. با کمک این قابلیت می توان از طریق تلفن همراه درها را باز یا قفل کرد. سیستم هشدار برخورد از جلو نیز به سانتاکروز ۲۰۲۵ اضافه شده و در تریم XRT دوربین ۳۶۰ درجه به صورت استاندارد موجود است.

مشخصات فنی هیوندای سانتاکروز ۲۰۲۵
در زیر کاپوت هیوندای سانتاکروز ۲۰۲۵ تغییر خاصی مشاهده نمی شود. همچون قبل نیروبخش مدل پایه فیس لیفت سانتاکروز همان موتور ۲.۵ لیتری چهار سیلندر تنفس طبیعی است. این موتور توانایی تولید ۱۹۱ اسب بخاری قدرت را دارد و بسته به تیپ نیروی آن به چرخ های محور جلو یا هر دو محور ارسال می شود. در تریم پرچمدار موتور ۲.۵ لیتری توربوشارژ وظیفه تأمین نیرو را بر عهده دارد. این موتور ۲۸۱ اسب بخار قدرت تولید می کند و نیروی آن از طریق گیربکس هشت سرعته دو کلاچه انتقال می یابد.

قیمت و زمان عرضه هیوندای سانتاکروز ۲۰۲۵
بر اساس برنامه ریزی ها، هیوندای سانتاکروز ۲۰۲۵ از تابستان پیش رو راهی نمایندگی های فروش کمپانی خواهد شد. درباره قیمت فعلاً حرفی به میان نیامده، اما به احتمال قوی رقم پرداختی برای نسخه پایه بیشتر از ۲۸,۲۷۵ دلار مربوط به سانتاکروز ۲۰۲۴ خواهد بود. گفتنی است تریم پرچمدار از سانتاکروز ۲۰۲۴ قیمتی برابر با ۴۲,۶۹۵ دلار دارد.