مارادونا ستاره محبوب تمام‌ دوران‌هاست. فوتبالیستی که نه‌فقط به‌عنوان فوتبالیست، بلکه به عنوان یک شخصیت عادی هم حاشیه و البته محبوبیت داشت. هرچند همه او را می‌شناسیم، اما نه آن‌چنان کامل. هنوز می‌شود دیه‌گوی محبوب آرژانتینی‌ها را بهتر شناخت، او که رویای مقدس یک کشور بود…

مارادونا را با نبوغ ویرانگرش می‌شناسیم، با اراده‌ای که انگار یک ملت پشت آن بود تا دیه‌گو بتواند انتقام حمله به جزایر فالکلند را از انگلستان بگیرد. مارادونا را با رفتارهای خاصش می‌شناسیم، با جاه‌طلبی‌ها، با طغیان محض و البته گاهی رفتارهای غیرحرفه‌ای. مارادونا ستاره‌ای بود که در هیچ چارچوبی نمی‌گنجید و همین رفتار او را دوست‌داشتنی می‌کرد. از امپریالیسم انتقاد می‌کرد، با فیدل کاسترو رفیق بود، با سران فیفا درمی‌افتاد و در نهایت همین طغیان دامن خودش را هم گرفت. از دریبل یک تنه کل تیم انگلستان، تا گل معروف دست خدا، از اشک‌هایش بعد از فینال ۱۹۹۰ ایتالیا، تا اتهام دوپینگ. مارادونا مثل مسی و کریس رونالدو مرد شکستن رکوردها نبود. دوران فوتبالش با اعتیاد و حواشی زیاد همراه بود. حتی متهم به داشتن فرزند نامشروع شد و با همه این‌ حاشیه‌ها، هنوز فوتبال‌دوستان او را در کنار پله و حتی گاهی بالاتر از ستاره برزیلی، بهترین تمام ادوار فوتبال می‌دانند. اما همه این‌ها را می‌دانیم. برای شناخت مارادونا باید بیشتر از این‌ها در تاریخ نقب زد و سراغ چیزهای بیشتری را گرفت. (لینک تماشای سریال)

سریال «مارادونا، رویای مقدس» که توسط آمازون استریم در سال ۲۰۲۲ ساخته شده مسیری برای شناخت تازه دیه‌گو است. او که از کوچه‌های فقر شروع کرد و ما فقط ثروتش را دیدیم. او که با مردم زندگی کرد و ما فقط غرورش را دیدیم. او که برای لحظه‌لحظه موفقیت‌هایش جنگید و ما فقط مدال‌هایش را دیدیم. اگر فوتبالی هستید و می‌خواهید مارادونا را از زاویه بهتری، ورای روایت‌های فوتبالی بشناسید، سراغ این سریال بروید که از قضا چندان هم فوتبالی نیست و آن‌چنان در زمین چمن نمی‌گذرد، بلکه بیشتر روی ظهور شخصیت و روند شکل‌گیری آن‌چه ما مارادونا می‌دانیم زوم می‌کند.

>>> لینک تماشای رایگان سریال مارادونا؛ رویتی مقدس

اشتراک بخرید، پلی استیشن ببرید!

 

اگر با نِت همراه محتوای بخش «فیلم و سریال» آلابست را تماشا کنید اشتراک شما رایگان، و حجم مصرفی شما تمام بهاء خواهد بود. اما اگر اشتراک بخرید، هم نت شما نیم‌بهاء خواهد بود، هم دسترسی نامحدود به تمام آثار با دوبله‌های اختصاصی خواهید داشت، هم در ۱۳ فروردین ۱۴۰۲ در قرعه‌کشی جوایز ارزنده‌ای مثل پلی استیشین ۵ شرکت خواهید کرد.
برای تماشای فیلم و سریال‌های بیشتر به بخش «سینما و چهره» آلابست بروید. این پیشنهادها را هم از دست ندهید:

«انجمن بندیکت»؛ نوجوانانی که دنیا را نجات می‌دهند
«انجمن بندیکت»؛ نوجوانانی که دنیا را نجات می‌دهند

۱۴۰۲/۰۱/۰۵ – ۲۳:۵۹

1+5 فیلم عاشقانه برتر برای تماشا در تعطیلات نوروزی
۱+۵ فیلم عاشقانه برتر برای تماشا در تعطیلات نوروزی

۱۴۰۲/۰۱/۰۵ – ۲۳:۳۰

«اژدهای پدرم» انیمیشنی سرگرم‌کننده و آموزنده برای بچه‌ها
«اژدهای پدرم» انیمیشنی سرگرم‌کننده و آموزنده برای بچه‌ها

۱۴۰۲/۰۱/۰۵ – ۲۰:۰۰

.

.

.

.

.