دریاچه گاردا (Garda Lake) دارای مناظری بسیار شگفت انگیز است. این دریاچه در شمال ایتالیا و در میان کوه هایی سرسبز قرار دارد.
شهرها و دهکده های ساحلی دریاچه نسبت به بقیه منطقه از آب و هوای ملایم تری برخوردار هستند. درختان لیمو و باغ های زیتون، پیاده روی های مزین شده با  نخل ها و منظره خیره کننده کوه های سرسبز یا پوشیده از برف (بسته به فصل) از جاذبه های منحصر به فرد این منطقه هستند. دریاچه گاردا از متنوع ترین دریاچه های بزرگ ایتالیا است. این دریاچه دارای زیبایی منحصر به فرد دریاچه کومو، آرامش پنهانی دریاچه اورتا و طبیعت دریاچه مگیگور است. علاوه بر طبیعت بی نظیر آن چیزهای زیادی برای دیدن در دریاچه گاردا وجود دارد، به طوری که شاید یک روز کامل نیز برای بازدید از این منطقه بهشتی کافی نباشد! از سواحل زیبا با وزش نسیمی ملایم گرفته گرفته تا چشیدن نوشیدنی ها و غذاهای محلی و بازدید از خرابه های باستانی رومی، از فعالیت های ماجراجویی گرفته تا کارهای منحصر به فرد مانند بازدید از ویلای باشکوه شاعر D’Annunzio، دریاچه گاردا همه گردشگران تور ایتالیا با هر سبک و سلیقه ای را راضی نگه خواهد داشت.

این دریاچه تنها یک ساعت از شهر میلان فاصله دارد! با قطار می توانید به راحتی به Desenzano و Peschiera، در ساحل جنوبی دریاچه گاردا ایتالیا برسید. از آنجا به راحتی می توان از یک روستا به روستای دیگر با اتوبوس یا کشتی سفر کرد. در اینجا چندین ایده درمورد کارهایی که باید در دریاچه گاردا انجام شود ، برای دوستداران طبیعت ، ماجراجویی و فرهنگ ، از ساحل شمالی دریاچه تا جنوب آن ذکر خواهیم نمود.