سونی در رویداد امروز خود علاوه بر گوشی پرچم‌دار Xperia 1 V ، از یک دستگاه میان‌رده دیگر با نام Xperia 10 V رونمایی کرده است. این دستگاه سبک‌ترین گوشی میان‌رده هوشمند با باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی بوده و همچنان از تراشه اسنپدراگون ۶۹۵ در کنار دوربین اصلی ۴۸ مگاپیکسلی بهره می‌برد.

گوشی مذکور ۶ گیگابایت حافظه رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی بهره می‌برد. اما همچنان فضای ذخیره‌سازی با استفاده از کارت microSD قابل افزایش است.

این گوشی به نمایشگر ۶.۱ اینچی OLED با وضوح ۱۰۸۰p بهره می‌رد اما سونی می‌گوید روشنایی آن ۱.۵ برابر بیشتر از قبل است. نکته دیگر اینکه نرخ نوسازی نمایشگر برابر ۶۰ هرتز است که برای گوشی‌های سال ۲۰۲۳ تا حدودی ناامیدکننده است. این نمایشگر اما با گوریلا گلس ویکتوس محافظت می‌شود.

ارتقای قابل‌توجه دیگر Xperia 10 V در بخش دوربین است. گوشی جدید سونی با یک سنسور ۴۸ مگاپیکسلی ۱/۲.۰ اینچی با پیکسل‌های ۰.۸ میکرومتری و لنز f/1.8 و لرزشگیر اپتیکال OIS عرضه شده است. درکنار این لنز، سنسور تله‌فوتو و فوق‌عریض ۸ مگاپیکسلی با دریچه دیافراگم f/2.2 را داریم.

این گوشی از زوم اپتیکال ۲ برابری بهره برده و به دوربین سلفی ۸ مگاپیکسلی مجهز شده است. گوشی Xperia 10 V انرژی خود را از یک باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی تأمین می‌کند و انتظار می‌رود شارژ  ۲۱ واتی را درون جعبه این گوشی شاهد باشیم.