به گفته دانشمندان زنجیره‌ای از رویدادها که ۱۴ میلیون سال پیش با مجموعه‌ای از ابرنواخترهای قدرتمند آغاز شد، منجر به ایجاد حبابی با وسعت ۱۰۰۰ سال نوری شده که مسئول تشکیل همه ستاره‌های جوان در فاصله ۶۵۰ سال نوری از خورشید و زمین است. این یافته‌های جدید می‌تواند به توضیح زادگاه اولیه ستارگان اطراف ما کمک کند.
دانشمندان از دهه‌ها پیش از وجود این حباب اطلاع داشتند، اما این نخستین‌بار است منشاء این حباب را جستجو کردند. شواهد محققان نشان می‌دهد که طی چهارده میلیون‌ سال گذشته، ۱۵ ابرنواختر منفجر شده تا حباب محلی که امروز می‌بینیم، تشکیل شود.
از این انفجارها حفره یا حبابی به جا ماند که به عنوان محیطی حاصل‌خیز برای ایجاد ستاره‌ها عمل کرد. اینک هفت ناحیه مختلف ستاره‌زایی در لبه این حباب قرار دارند. اما این حباب هنوز با سرعت ۶.۴ کیلومتر بر ثانیه در حال انبساط و بزرگتر شدن است.
نخستین انفجار با خورشید فاصله زیادی داشت اما در دوران پس از آن -تقریبا پنج میلیون سال پیش- خورشید ما ناگهان به حباب وارد شد و اینک در میانۀ آن قرار دارد. این به معنای آن است که اکنون می‌توانیم لبه این حباب را مشاهده کنیم و شکل‌گیری ستاره‌های همسایه را ببینیم.