یوسف حاتمی‌کیا در برنامه «هفت» درباره فیلم «شب طلایی» صحبت کرد.

لطیفی میزبان یوسف حاتمی کیا  کارگردان، اویس طوفانی مجری طرح و جانشین تهیه کننده و سوگل خلیق و امیر محمدی بازیگران «شب طلایی» در میزگرد بررسی این فیلم سینمایی بود.
یوسف حاتمی کیا درباره «شب طلایی» گفت: این انگیزه و چالش وقتی که داشتیم کار را شروع می کردیم به خودم بد و بیراه می گفتم. خارج از شوخی، واقعیت این است که به هر لحاظی تجربه عظیمی بود و فیلم های مشابه این شکلی، هیچوقت در تک لوکیشن با تعداد زیاد بازیگر نبوده است. مخاطب اگر ارتباط نگیرد هیچ لطفی برای فیلمساز ندارد و اصل اول راتباط گرفتن مخاطب با شخصیت ها و همذات پنداری آنها است. امیدوارم این اتفاق رخ داده باشد، چرا که من این فیلم را برای مردم ساخته ام.
اویس طوفانی در مورد تک لوکیشن بودن این فیلم و اینکه ممکن است در نظر برخی کم هزینه بیاید، گفت: من و بهراد مهرجو که در تیتراژ به عنوان مجری طرح در این فیلم هستیم، با سابقه ۲۰ سال روزنامه نگاری در مدیوم های مختلف، همیشه این رویا را در سر داشتیم اما چون نظام تهیه کنندگی با نظام تامین سرمایه، گره می خوردیم نمی توانستیم سراغش بیاییم. در سالی که گذشت سعی کردیم تهیه کننده مولف باشیم، اول یفلم یوسف حاتمی کیا و بعد فیلم دیگری که تجربه گرا بود، کار کردیم که به جشنواره راه نیافت. اینها را گفتم تا بگویم که ما نیز یک مجری طرح و جانشین تهیه کننده تازه کار بودیم به هیمن دلیل آقای حاتمی کیا لطف کردند و امکان تهیه کنندگی را برعهده ما گذاشتند.
در مورد فیلم باید بگویم ابتدای کار، سهل و ممتنع بود و فکر می کردیم خیلی ساده پیش می رود و به علاوه همه اینها، بحث کرونا بدون واکسن در یک محیط بسته مطرح بود. در اصل چالش های ما از پیدا کردن لوکیشن شروع شد ولی این سهل و ممتنعی در کار درآمده است.
سوگل خلیق درباره حضور در این فیلم و در کنار بازیگران باسابقه گفت: افتخاری بود در کنار پیشکسوتان بازیگری قرار گرفتن و خیلی کمک کننده است و غیر از اینکه فکر می کردم باید بهترین باشم، چون در کنار این دوستان قرار گرفتم، کمی از راه رفته حساب می کنم.
امیر محمدی نیز بیان کرد: طبیعتاً بودن در کنار این جمع از بازیگران باسابقه، تجربه‌ای عجیب و بزرگ بود و هر لحظه‌اش هم لذت بود و یادگرفتن در آن برای من داشت.
حاتمی کیا درباره انتخاب مریم سعادت به عنوان بازیگر محوری و انتخاب هایی که بعد از او شکل گرفته، توضیح داد: در انتخاب بازیگر مادر، خیلی به چالش برخوردیم و واقعاً احساس می کردم در حال شکست هستیم. خانم سعادت خیلی زود به ما پیوستند اما فکر می کردم نمی شود چراکه علم خیمه است و اگر این نشود، چه کنم. وقتی خانم سعادت آمد که من اسمش را معجزه می‌گذارم، گفتم از اینجای فیلم دیگر ربطی به من ندارد.
وی در مورد انتخاب سوگل خلیق و امیر محمدی که نقش های کلیدی در این فیلم به حساب می‌آیند، گفت: سوگل خلیق خیل حرفه‌ای است و خدا خدا می کردم این نقش را قبول کند و خوشحالم که آن را دوست داشت. اتفاقی نزدیک به تولید کار برای سوگل خلیق رخ داد که من آماده بودم تا بگوید نمی‌آید اما خیلی زنانه و قوی آمد و بهترین بود و به لحاظ روحیه و استقامتی که داشت، ستایشش می‌کنم.
با امیر محمدی از فیلم کوتاه‌هایم با او همراه بودم و بازیگر تئاتر نیز است؛ هم چهره خوبی دارد و هم بازیگر خوبی است و به نوعی هدف خودم می‌دانستم که باید بازیگر به سینما معرفی کنم. امیر محمدی از آنهایی است که اسمش را بیشتر می‌شنویم و سوگل خلیق را نیز بیشتر خواهیم شنید.