اپل امشب کنفرانس WWDC 2023 را برگزار می‌کند که در آن علاوه بر جدیدترین سیستم‌عامل‌های این شرکت مانند iOS 17، با یک محصول ویژه هم معرفی شد: اولین هدست واقعیت ترکیبی اپل.

از کنفرانس WWDC 2023 به‌عنوان یکی از بزرگ‌ترین کنفرانس‌های اپل در سال‌های اخیر یاد می‌شود که در آن از یکی از مهم‌ترین محصولات تاریخ این شرکت رونمایی خواهد شد.

سال‌هاست شاهد انتشار شایعات و گزارش‌ها درباره هدست واقعیت ترکیبی اپل هستیم و بالاخره اپل در این مراسم از آن بطور رسمی رونمایی کرد. در ادامه همراه ما و این رویداد باشید.

مک بوک ایر ۱۵ اینچ اپل

پس از شایعات فراوان، اپل سرانجام مک بوک ایر ۱۵ اینچ را رونمایی کرد. این لپ تاپ که از طراحی مدل ۱۳ اینچ استفاده می‌کند، برخلاف انتظارات اولیه پردازنده‌ی M3 ندارد.

مک بوک ایر پرفروش‌ترین لپ تاپ دنیا است و در بازارهایی نظیر آمریکا محبوبیت قابل‌توجهی دارد، به‌همین‌دلیل رونمایی مک بوک ایر ۱۵ اینچ در WWDC 2023 اتفاقی پراهمیت محسوب می‌شود.

جدیدترین نسخه مک استودیو با تراشه M2 Ultra

مک استودیو جدید از طراحی مشابه سال گذشته استفاده می‌کند تغییرات آن تنها به تراشه M2 Ultra و M2 Max محدود می‌شود که صدالبته قدرت به‌مراتب بیشتری را درمقایسه با نسل پیشین باخود به‌همراه دارند.
درحقیقت ستاره اصلی دراین‌بین نه مک استودیو بلکه تراشه M2 Ultra است؛ تراشه‌ای که اهالی کوپرتینو آن را «هیولای دنیای تراشه‌ها» خطاب می‌کنند.

مک پروی تازه نفس همراه تراشه جدید M2 Ultra

مک پرو مانند نسخه قدیمی اینتل به نظر می رسد، اما برخی تغییرات عمده در داخل آن اعمال شده است که آن را به دستگاهی قدرتمندتر تبدیل می‌کند. مک پرو با تراشه M2 Ultra اپل، شامل شش اسلات PCIe نسل ۴ و هشت پورت Thunderbolt داخلی ارائه می‌شود. می‌توان این دستگاه را با پردازنده گرافیکی ۷۶ هسته‌ای و ۱۹۲ گیگابایت حافظه پیکربندی کرد.

تراشه اپل M2 اولترا

اپل تراشه‌ی M2 اولترا را رسماً معرفی کرد؛‌ سیستم-روی-چیپی که عملکرد فوق‌العاده قدرتمند و سریع را برای مک‌های اپل به‌ارمغان می‌آورد. این تراشه درحال حاضر بزرگ‌ترین و قدرتمندترین پردازنده‌ی ساخت غول فناوری اهل کوپرتینو محسوب می‌شود که در مک استودیو و مک پرو جدید مورداستفاده قرار گرفته است.

iOS 17 به همراه دیگر سیستم‌های عامل محصولات اپل

در جریان کنفرانس WWDC 2023 که از آن به‌عنوان مهم‌ترین رویداد ۱۰ سال اخیر اپل یاد می‌کنند، سیستم‌عامل iOS 17 معرفی شد. اپل همچنین از جدیدترین نسخه های watchOS 10، tvOS 17 و iPadOS 17 نیز طی این رویداد پرده برداشت.

و سرانجام انقلاب دوران پسا-آیفون؛ هدست واقعیت ترکیبی ویژن پرو

اپل با رونمایی ویژن پرو ضمن ورود به بازاری کاملا جدید، مهم‌ترین محصول دهه‌ی اخیرش را به‌نمایش گذاشت؛ محصولی که می‌تواند «آیفون» بعدی لقب بگیرد. سال‌ها شایعه‌، افشاگری و انتشار اطلاعات ضدونقیض سرانجام به ایستگاه پایانی رسید؛ اپل با برگزاری مهم‌ترین کنفرانس یک دهه‌ی اخیرش، از اولین هدست واقعیت ترکیبی خود پرده‌برداری کرد. این هدست که دوران پسا-آیفون را استارت می‌زند، نه‌تنها از لحاظ سخت‌افزاری جلب‌توجه می‌کند بلکه در زمینه‌ی نرم‌افزار نیز حرف‌های زیادی برای گفتن دارد.

و پس از این معرفی بزرگ رویداد اپل به پایان رسید. به ما بگویید نظر شما درباره محصولات جدید اپل بخصوص هدست واقعیت ترکیبی اپل چیست؟ و این محصول چه تاثیری در آینده دنیای تکنولوژی خواهد گذاشت؟