یک برند نه‌چندان معروف در ایتالیا از ام‌جی و کوپرا سبقت گرفته و پیش‌بینی می‌شود که بازار اسپانیا را به تصاحب درآورد. اسلحه مخفی این برند که روانه بازار اسپانیا شده، یک شاسی‌بلند ارزان‌قیمت با برچسب ECO است.

خودروساز ایتالیایی نوپا و جوان DR که هنوز به شهرت چندانی نرسیده، در مدت‌زمان کوتاهی توانسته بازار ایتالیا را تصاحب کند. احتمالا همین اتفاق برای بازار اسپانیا نیز رخ می‌دهد و DR با شاسی‌بلند ارزان‌قیمت و جمع‌وجور خود، به موفقیت قابل‌توجهی دست پیدا می‌کند.

خودروی DR 5.0 لقب «پرفروش‌ترین شاسی‌بلند در بازار ایتالیا» را به دوش می‌کشد و در حال حاضر در دسترس خریداران اسپانیایی قرار دارد. در ادامه مرور کوتاهی بر مشخصات این ماشین اقتصادی خواهیم داشت.

مشخصات فنی DR 5.0
شاسی‌بلند ارزان‌قیمت ایتالیایی با موتور ۱.۵ لیتری ۴ سیلندره روانه بازار شده است. این پیشرانه بنزینی می‌تواند ۱۱۶ اسب بخار قدرت و ۱۳۶ نیوتن متر گشتاور تولید کند. قوای محرکه موتور از طریق گیربکس ۵ سرعته دستی به چرخ‌های جلو وارد شده و باعث حرکت ماشین می‌شود. دی‌آر۵ حداکثر به سرعت ۱۷۵ کیلومتر بر ساعت می‌رسد.

موتور به‌کاررفته در DR 5.0 از فناوری Bifuel بهره‌مند بوده و می‌تواند از LPG (یا همان گاز نفتی مایع‌شده) به عنوان سوخت استفاده کند. به همین خاطر دی آر ۵ توانسته نشان ECO را از اداره کل ترافیک (DGT) دریافت کند.

امکانات و تجهیزات DR 5.0
شاسی‌بلند DR 5.0‌ تنها در تریم استاندارد روانه بازار شده و شامل امکانات و تجهیزات متعددی می‌شود. چندین کیسه هوا (جلو و جانبی)، رینگ‌های آلیاژی ۱۸ اینچی، چراغ‌های جلو LED، چراغ مشایعت تا درب منزل، سانروف برقی، آینه‌های جانبی برقی با قابلیت تاشوندگی، روکش چرم اکو برای صندلی‌ها، قابلیت تنظیم برقی صندلی راننده، پنل ۷ اینچی پشت فرمان، نمایشگر لمسی ۱۲.۳ اینچی اطلاعات سرگرمی با پشتیبانی از اندروید اتو و اپل کارپلی، پورت USB، بلوتوث، قفل مرکزی با کنترل از راه دور، سیستم استارت بدون کلید، سنسور پارک عقب، دوربین عقب، سیستم تهویه مطبوع، فرمان چندکاره با روکش چرم اکو، کروز کنترل و محدودکننده سرعت، استراحتگاه بازو برای سرنشینان ردیف جلو، سیستم کمک به شروع حرکت در سربالایی و سیستم پایش باد لاستیک‌ها، مواردی هستند که در لیست امکانات و تجهیزات DR 5.0 قید شده‌اند.

قیمت شاسی‌بلند DR 5.0
شاسی‌بلند DR 5.0 یکی از ارزان‌ترین خودروها با برچسب ECO بوده و در بازار اسپانیا با حدود قیمت ۲۵۸۰۰ یورو به فروش می‌رسد.