گفته می‌شود که دیتابیسی حاوی ۷۵ میلیون خط از اطلاعات فردی مشتری های بانک ملی به تازگی به بیرون درز کرده است. با جزئیات بیشتر این خبر همراه ما باشید.

روز گذشته یعنی سه شنبه، پنجم بهمن ماه خبر نشت اطلاعات مشتریان بانک ملی در شبکه‌های اجتماعی دست به دست شد. با وجود آنکه بانک ملی تا این لحظه این خبر را تأیید یا تکذیب نکرده، روابط عمومی این بانک اعلام کرده است که به زودی یک بیانیه رسمی در این رابطه منتشر خواهد کرد.

چه اطلاعاتی از مشتریان بانک ملی نشت کرده است؟
اکانتی در شبکه اجتماعی توئیتر ادعا کرده است که این اطلاعات شامل بیش از ۷۵ میلیون رکورد از مشتریان حقیقی و حقوقی بانک ملی بوده و شامل موارد از جمله نام، نام خانوادگی، نام پدر، تاریخ تولد، کد ملی، شماره کارت، شماره تلفن همراه، شهر، استان و آدرس محل سکونت مشتری می‌شود.


براساس اطلاعاتی که تا این لحظه پیرامون این موضوع منتشر شده به نظر می‌رسد که اطلاعات حساب افراد در میان موارد نشت شده نیست و از همین جهت می‌توان امیدوار بود که حداقل تا این لحظه خطری حساب مشتریان بانک ملی را تهدید نمی‌کند. با این وجود اگر از مشتریان این بانک هستید برای اطمینان خاطر اقدام به تغییر رمز اینترنتی حساب خود کنید.

این اولین باری نیست که خبر درز اطلاعات مشتریان بانک‌های ایرانی در رسانه‌ها بازتاب داده می‌شود. پس از این نیز در خبرها از نشت اطلاعات ۶۳ میلیون کاربر بانک صادرات و لو رفتن اطلاعات ۳۰ میلیون مشتری بانک ملت گفته بودیم. هر چند که برخی از این موارد توسط توسط مراجع مذکور تکذیب شد، اما حتی صحت آنها در یک مورد هم می‌تواند اتفاق ناگواری باشد و هم برای خود بانک‌ها و هم مشتریان آنها گران تمام شود.