در این مطلب بر بازی ساعد سهیلی در «شهرک» و لاله مرزبان در «نگهبان شب» مروری خواهیم داشت.

مرد: ساعد سهیلی در «شهرک»

ویژگی های ظاهری: نوید فلاحتی به مانند خیلی از هنر جوهای بازیگری تیپ و قیافه ای آشنا دارد. موهای بلند تقریبا فر که با تل آنها را مهار کرده است.به لحاظ پوشش هم به مانند جوان های هم سن و سالش اسپورت پوش است. تیپ ظاهری و آرایش سر و صورتش جایگاه اجتماعی او را کاملا عیان میکند.

ویژگی‌های رفتاری: ساعد سهیلی در «شهرک» با یک چالش بزرگ رو به روست . او یک بازی در بازی سخت در این فیلم دارد. ساعد در ابتدای فیلم تمام ریز رفتارهای یک هنرجو بازیگری را شناسایی و در بازی اش آورده و در ادامه وقتی در قالب دیگری میرود رفتارهاش را ضمن حفظ خصوصیات شخصی‌ «نوید» دستخوش تغییر میکند و در قالب کاراکتر «فرهاد مدبر» می‌برد.

میزان موفقیت در ایفای نقش: کار ساعد دقیقا جایی سخت می شود که مجبور می شود مدتی در قالب شخصیت دیگری زندگی کند. او به یکباره خود را در برزخی ناخواسته می‌بیند. تلاطم رفتاری او در این برزخ وجه بارز بازی سهیلی در فیلم «شهرک» است.

زن: لاله مرزبان در «نگهبان شب»

ویژگی‌های ظاهری: نسیبه دختری است از طبقه کارگر. پدرش معمار است و در منطقه جنوبی شهر زندگی میکنند. نوع پوشش و آرایش او کاملا عیان میکند که نسیبه از چه طبقه اجتماعی می‌آید.

ویژگی‌ رفتاری: نسیبه به دلیل اتفاقی که برایش افتاده قدرت تکلمش را تا حدی از دست داده شاید همین عامل موجب شده تا کوشه گیر باشد اما گوشه گیری او صرفا به خاطر این ماجرا نیست. رفتارهای او در تقابل با رسول نشان میدهد که ححب و حیایی ذاتی دارد.

میزان موفقیت در ایفای نقش: لاله مرزبان برای درآوردن نقش کاملا روی مرز حرکت کرده است. نقشی که به خاطر نقص گفتاری اش می‌توانست در ورطه کلیشه بیفتد. اما او با هدایت درست میرکریمی مسیر را درست می رود. از نقص گفتاری اش کاملا در جهت پخته شدن و باور پذیر کردن نقش بهره برده است.