ظاهراً نسخه‌ی ویژه‌ای از بازی بتمن بر اساس فیلم‌های معروف سری «شوالیه‌ی تاریکی» کریستوفر نولان در حال ساخت بوده است.
 

استودیو مونولیت قبل‌از عرضه‌ی بازی Middle-earth: Shadow of Mordor در سال ۲۰۱۴، پروژه‌ی کاملاً متفاوتی را در دست توسعه داشت. این شرکت مشغول ساخت نسخه‌ای از بازی بتمن بر اساس دنیای فیلم‌های کریستوفر نولان با اسم رمز «پروژه‌ی آپولو» بود.

نسخه‌ی لغو‌شده‌ی بازی بتمن قرار بود عنوانی جهان‌باز با محوریت بتمن در دل شهر گاتهام باشد. بازی ترکیبی از عناصر مخفی‌کاری و مبارزه‌ی الهام‌گرفته از سری بازی‌های آرکهام و البته Nemesis System بود.



چند تصویر به‌همراه ویدئوی کوتاهی از گیم‌پلی بازی لغوشده‌ی بتمن در فضای آنلاین منتشر شده است. این محتوا را حساب کاربری SpideyRanger در ایکس (توییتر سابق) به‌اشتراک گذاشته است.

ظاهراً استودیو وارنر برادرز به‌عنوان ناشر نهایی Shadow of Mordor، با موازی‌کاری دو فرنچایز بتمن موافق نبوده است. البته فقط یک‌سال پس از Shadow of Mordor شاهد انتشار Batman: Arkham Knight بودیم.

نسخه‌ی لغوشده‌ی بازی بتمن می‌توانست عنوانی فوق‌العاده باشد زیرا از سیستمی استفاده می‌کرد که در آن دشمنان شخصیت بازیکن را به یاد می‌آورند، تکامل پیدا می‌کنند، کینه به‌دل می‌گیرند، سبک مبارزه‌ی او را می‌آموزند و با تغییراتی بر اساس رویارویی‌های قبلی، در ادامه‌ی بازی دوباره ظاهر می‌شوند. این سیستم قرار است در بازی Wonder Woman استودیو مونولیت که هم‌اکنون در دست توسعه قرار دارد مورد استفاده قرار گیرد.