در آخرین جلسه هیئت مقررات رادیویی اتحادیه بین‌المللی مخابرات در خصوص ارائه اینترنت ماهواره ای استارلینک در ایران تصمیم‌گیری شد. شرکت Starlink در یک قدمی ورود به ایران است.
 
ایلان ماسک با راه‌اندازی شرکت استارلینک طرح پوشش گسترده اینترنت در سراسر جهان را اجرا کرد و تاکنون نیز توانسته با پرتاب هزاران ماهواره کوچک به مدار زمین برای بسیاری از کشورها دسترسی به اینترنت ماهواره ای پرسرعت را فراهم سازد.

از سال قبل نیز به دلیل فیلترینگ پیام رسان‌های مختلف، موضوع ارائه استارلینک در ایران مطرح شد و حتی خبرهایی از فعال بودن ۱۰۰ دیش استارلینک در ایران نیز منتشر شده است، اما فعالیت این سرویس در ایران طبق قوانین بین‌المللی غیرمجاز است. در همین راستا در آخرین جلسه هیئت مقررات رادیویی اتحادیه بین‌المللی مخابرات اعلام شد شرکت Starlink برای ارائه خدمات در ایران باید با جمهوری اسلامی ایران همکاری کند.

احتمال فعالیت استارلینک در ایران
مدارک و مستندات تکمیلی ایران در مورد فعالیت بدون مجوز Starlink در جلسه جدید هیئت مقررات رادیویی اتحادیه بین‌المللی مخابرات بررسی شد. طبق نتایج این جلسه، خدماتی که این شرکت در ایران ارائه می‌دهد با مقررات بین‌المللی مغایرت داشته و شرکت اسپیس ایکس به عنوان مالک شرکت استارلینک و کشورهای مسئول باید اقدامات خود را با قواعد سرزمینی ایران منطبق کرده و از طریق رگولاتوری ایران برای فعالیت در این کشور مجوز دریافت کنند.

وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات اعلام کرد نتایج جلسه هیئت مقررات رادیویی اتحادیه بین‌المللی مخابرات نشان می‌دهد برای قانون‌مند کردن فعالیت استارلینک در ایران گامی بزرگی برداشته شده تا کاربران ایرانی بتوانند به شکل قانونی از این سرویس استفاده کنند.