کارگردان مجموعه نمایشی «آقای قاضی» که در سری جدید به «آقای قاضی شعبه ۱۲۱» تغییر عنوان داده است، از تغییرات این مجموعه و پیچیده‌تر شدن پرونده‌ها در این فصل سخن گفت.
سجاد مهرگان کارگردان مجموعه «آقای قاضی» درباره این اثر نمایشی که فصل تازه آن این روزها در حال پیش تولید است بیان کرد: این فصل از مجموعه قرار است در ۵۰ قسمت ساخته شود و هر قسمت ۲ اپیزود دارد اما مساله این است که این بار پرونده‌ها پیچیده‌تر و روند نگارش هم سخت‌تر شده است.
 به دلیل اینکه سراغ پرونده‌های پیچیده‌تری رفته‌ایم، هر اپیزود بازیگر بیشتری دارد، بازیگران ثابت بیشتر شده‌اند و در این سری غیر از بهزاد خلج که ایفاگر نقش آقای قاضی است، چهار بازیگر ثابت دیگر هم در سریال حضور دارند. یکی دیگر از تغییرات هم این است که دیگر فضا تک لوکیشن نیست و گاهی از محیط دادگاه بیرون می‌رویم البته همچنان قصه در همان فضای دادسرا، راهرو و… پیش می‌رود.

بهزاد خلج خودش را مدیون «قاضی» می‌داند
مهرگان درباره حضور مجدد بهزاد خلج در نقش قاضی در این سریال تلویزیونی عنوان کرد: بهزاد نقش آقای قاضی را خیلی دوست دارد و خودش را هم مدیون این نقش می‌داند.

این کارگردان درباره تعامل با قوه قضائیه و اعتمادی که از فصل قبل به وجود آمده است هم گفت: قوه قضائیه در این فصل خیلی تعامل و اعتماد بیشتری با ما دارد به ویژه الان که مجموعه دیده شده و بازخوردهای خوبی داشته که برایشان مهم است و آن‌ها را سر ذوق آورده است.
مهرگان با اشاره به نگرانی قوه قضائیه تصریح کرد: البته یک مسأله‌ای که باعث نگرانی شده بود این بود که می‌گفتند پرونده‌هایی که از آنها گرفته می‌شود بعداً در سینما به ضد خودشان بدل می‌شود اما خدا را شکر به ما این حس را نداشتند.
وی اضافه کرد: یک ملاحظه حرفه‌ای دیگر هم داشتند که از منظر آئین دادرسی بود. مثلاً پرونده‌ای از لحاظ آئین دادرسی در یک روند چهار سال بررسی شده است و نگران بودند که چطور در ۲۰ دقیقه قرار است ابعاد مختلف آن نمایش داده می‌شود و به نتیجه می‌رسد.

برای اولین‌بار به پرونده قاچاق اعضای انسان پرداخته‌ایم
این کارگردان با اشاره به پرونده‌های این فصل از مجموعه نیز یادآور شد: در این فصل سراغ پرونده‌های امنیتی، مفاسد اقتصادی، جرایم مختلف و موضوعاتی که عموم مردم درگیر هستند، می‌رویم. پرونده‌هایی امنیتی داریم که تا حالا باز نشده است و برای ما اولین بار در یک مجموعه نمایشی در تلویزیون سراغشان می‌رویم. مثلاً قاچاق اعضای انسان تا به حال به صورت نمایشی در تلویزیون مطرح نشده و قرار است به این سوژه‌ها بپردازیم که اینها کار ما را سخت کرده است.
وی در پایان خبر داد: دوست داریم فصل دو یک تغییر اساسی داشته باشد، اسم مجموعه هم در این فصل تغییر کرده و «آقای قاضی شعبه ۱۲۱» شده است.
سیدحسام حسینی در این فصل تهیه‌کننده است. همچنین سریال «آقای قاضی؛ شعبه ۱۲۱» با ترکیب جدیدی از نویسندگان شامل ۱۲ نویسنده شامل نویسندگان قبلی و جدید نگارش خواهد شد و طنزنویسی را نیز مدنظر قرار داده‌ایم. سرپرستی نویسندگان را نیز سیدمحمد حسینی برعهده دارد.