آلابست/ در پایان نظر سنجی شب های گذشته کتاب “انجمن شاعران مرده” بیشترین رای را آورد، با تشکر از همراهی شما مخاطبان عزیز کتاب صوتی منتخب تقدیم می گردد.

کالجی خاص برای دانش آموزانی ویژه برقرار است که در آن به صورت شبانه روزی از پسران نگهداری می کنند. یکی از استادان این کالج مردی به نام کیتینگ است که شیوه متفاوتی در تدریس دارد و …
نیل، تاد، ناکس، چارلی، ریچارد، استیون و جرارد دانش‌آموزان سال اول کالج ولتن هستند. نیل و تاد زیرنظر شدید خانواده‌شان هستند که اصرار دارند پسرانشان دکتر و وکیل شوند، اما تاد می‌خواهد نویسنده شود.
در شروع سال تحصیلی جدید استاد ادبیات انگلیسی عوض می‌شود و فردی به نام جان کیتینگ جایگزین معلم قبلی می‌شود. روش تدریس کیتینگ با آنچه دانش‌آموزان پیش‌تر به آن عادت داشتند، کاملاً متفاوت است. او دیدگاهی نو به ادبیات دارد و از دانش‌آموزانش نیز می‌خواهد با نگاهی تازه به چیزها نگاه کنند و…

 این کتاب دراصل یک فیلمنامه بوده که «تام شولمن» نوشته است. از روی این فیلم نامه، فیلمی به کارگردانی پیتر ویر (Peter Weir) و بازی رابین ویلیامز (Robin Williams) در سال ۱۹۸۹ اکران شد. این فیلم برندهٔ جایزه اسکار بهترین فیلم نامهٔ سال ۱۹۸۹ (نوشتهٔ تام شولمن) و نامزد دریافت جایزه اسکار بهترین بازیگر نقش اول مرد (رابین ویلیامز)، بهترین کارگردانی (پیتر ویر) و جایزه اسکار بهترین فیلم سال شد. شنیدن این کتاب جذاب به همه علاقه مندان توصیه می شود.

نویسنده: نانسی کلاین بام
راوی: بهروز رضوی
قالب: روایی
ترجمه / اقتباس شنیداری : محمدباقر رضایی

قسمت قبل: