برای این ربات عبور از هیچ مسیری سخت نیست

نبض فناوری/ ربات جدید طراحی شده توسط محققان قادر است از چندین نوع زمین عبور کند.
 
گروهی از محققان نوع جدیدی از سیستم لوکوموتیو واکنشی برای ربات ها را تولید کرده اند. سازگاری سریع موتور نامیده می شود و به  ربات اجازه می دهد تا با یادگیری تجربیات گذشته انواع زمین ها را طی کند.

این ربات که توسط استارتاپ چینی Unitree ساخته شده چهار پا دارد و مانند سگ راه می رود. این ربات با تطابق با خصوصیات منحصر به فرد سطحی که عبور می کند، راه خود را پیش می گیرد. محققان این نرم افزار را به عنوان یک سیستم خودآموز طراحی کردند. آموزش ربات ابتدا عملاً زمان یادگیری را بسیار کاهش می دهد. سپس این ربات روی تعداد زیادی از سطوح مختلف در محیط های مختلف در دنیای واقعی رها شد.

محققان متذکر می شوند که روش جدید آموزشی آنها کاملاً مبتنی بر آزمون و خطا است. رویکرد آنها واکنش های بسیار ظریف تری را نسبت به سایر سیستم های یادگیری امکان پذیر می کند. آنها به عنوان مثال یادداشت می کنند که این ربات هنگام پا گذاشتن روی شن و ماسه قادر به تغییر در راه رفتن خود بود؛ هر مرحله باید به روش جدیدی بر اساس سطح زیر پایش انجام شود. آنها ادعا می کنند که اولین سیستم مبتنی بر یادگیری برای یک ربات چهار پا است که کاملاً مبتنی بر تجربه است.

محققان همچنین اظهار داشتند که فناوری آنها می تواند در عملیات جستجو و نجات مفید باشد که در این عملیات زمین قابل پیش بینی نیست. آنها خاطرنشان می کنند که این ربات ۷۰درصد از زمان را با موفقیت در مسیر پیاده روی پیموده و هنگام عبور از روی توده های سیمان و توده های سنگریزه ۸۰ درصد موفق بوده است.

این مقاله که در آن فناوری جدید و میزان کارایی آن هنگام آزمایش شرح داده شده است در سرور پیش چاپ arXiv قرار دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *