بعد از مدت‌‌ها انتظار، اولین مینی‌‌سریال از داستان نجات‌‌معجزه‌‌آسای ۱۲ نوجوان و مربی‌‌شان از غارهای تایلند ارائه شد. ماجرای تکان‌‌دهنده و واقعی که در سال ۲۰۱۸، توجه تمام رسانه‌‌های جهان را به‌‌خود جلب کرد. بهترین غواص‌‌ها از گوشه و کنار دنیا برای نجات این نوجوانان که بدون آب و غذا ۱۸ روز در غاری که پر از آب بود عازم تایلند شدند. حتی ایلان ماسک مشهور، مالک تسلا، تلاش کرد با ساخت یک زیردریایی به نجات آن‌‌ها کمک کند. اما به خاطر حجم بالای بارندگی و بالا آمدن سطح آب در غار، کسی امیدی به زنده ماندن آن‌‌ها نداشت. اما گاهی معجزه گاهی می‌‌تواند در اوج ناامیدی رخ دهد.

ماجرا از این قرار است که حدود ۵ سال قبل، ۱۲ نوجوان تایلندی که همگی عضو یک تیم فوتبال بودند به همراه مربی‌‌شان، به‌‌مناسبت تولد یکی از اعضای تیم به غار زیبایی که یکی از جاذبه‌‌های توریستی شهرشان بود رفتند، بارش وحشتناک باران و نفوذش در غار، باعث شد سطح آب غار بالا بیاید. با گذشت چند ساعت، وقتی از بچه‌‌ها خبری نشد تیم‌‌های جست‌‌وجوی محلی دست به کار شدند، اما هزارتو و پیچ‌‌درپیج بودن غار و بارش زیاد باران مانع از آن می‌‌شد که حتی با پمپاژ آب از خارج غار، امکان جست‌‌وجو فراهم باشد. چند روز بعد بهترین غواصان دنیا به تایلند رفتند، اما تنگ بودن غار، مسافت طولانی، ورزیده نبودن و مشکلات دیگر باعث می‌‌شد حتی بهترین‌‌های دنیا هم نتوانند در این عملیات نجات کاری از پیش ببرند. هزاران نفر از مردم محلی، در کنار یگان ویژه ارتش و بهترین نیروهای دنیا در تلاش برای پیدا کردن پسرها بودند، اما با گذشت زمان، تصور عمومی بر این شد که بچه‌‌ها حتی اگر غرق نشده باشند، چند روز بدون اکسیژن و غذا نمی‌‌توانند دوام بیاورند و تلاش‌‌ها بر این معطوف شد که لااقل جسد آن‌‌ها را پیدا کنند. اما یک معجزه در راه بود. نگاه رسانه‌‌های دنیا به این عملیات جلب شد و معجزه بزرگ رخ داد. مینی سریال ۶ قسمتی «نجات از غار در تایلند» محصول مشترک آمریکا و تایلند، روایتی از این اتفاق شگفت‌‌انگیز است که در ۲۰۲۳ پخش شد و همزمان با پخش جهانی می‌‌توانید از لینک زیر تماشایش کنید.  

>>> برای تماشای این مینی سریال روی این لینک کلیک کنید

نکته ۱: برای تماشای فیلم با اینترنت همراه نیازی به خرید اشتراک ندارید. (حجم مصرفی شما تمام بهاء می‌شود). فقط کافی است برای تماشای بهتر آلابستتان را به روز کنید.  
نکته ۲: اگر می‌خواهید با تلویزیون هوشمند فیلم تماشا کنید کافی‌ست اینترنت همراه را روی تلویزیون هات‌اسپات کنید و «آلابست» را در مرورگرتان جست‌وجو کنید.
نکته ۳: اگر هم از اینترنت خانگی استفاده می‌‌کنید می‌توانید با کمترین قیمت ممکن یک اشتراک بگیرید. در این حالت حجم اینترنت مصرفی شما نیم بهاء خواهد بود.
برای تماشای فیلم و سریال‌های بیشتر به بخش «سینما و چهره» آلابست بروید. این پیشنهادها را هم از دست ندهید:

بهترین سریال‌‌ها درباره مفهوم سرنوشت و مبارزه با تقدیر
بهترین سریال‌‌ها درباره مفهوم سرنوشت و مبارزه با تقدیر

۱۴۰۲/۰۱/۲۳ – ۲۲:۰۰

رازهای قتل 13 زن آمریکایی توسط «خفه‌کننده بوستون»
رازهای قتل ۱۳ زن آمریکایی توسط «خفه‌کننده بوستون»

۱۴۰۲/۰۱/۲۳ – ۲۱:۰۰

«مارسل»؛ صدف بانمکی که به دنبال خانواده‌اش می‌گردد
«مارسل»؛ صدف بانمکی که به دنبال خانواده‌اش می‌گردد

۱۴۰۲/۰۱/۲۳ – ۲۰:۰۰

.

.

..