در هفته ای که گذشت بیشترین خبرها مربوط به حواشی آغاز چهل و دومین جشنواره فیلم فجر و عکس های پدر و فرزندی هنرمندان بود. البته اظهارنظر یکی از مدیران سابق تلویزیون درباره عادل فردوسی پور و رضا عطاران، نام این دو چهره پرطرفدار را هم بر سر زبان ها آورد.

با ما همراه باشید تا نگاهی به خبرهایی داشته باشیم که برای شما مخاطبین آلابست جذاب‌تر بوده است.

روزی برای پدرها

روز گذشته به مناسبت ولادت حضرت علی(ع) و روز پدر، اکثر هنرمندان و چهره های سینمایی با انتشار عکس هایی از پدران خود، این روز را گرامی داشتند.

به مناسبت روز پدر و به منظور نمایش این جایگاه مقدس در فرهنگ ایرانی، در این گزارش پیش‌رو به تعدادی از فیلم‌های سینمایی که در آن‌ها به جایگاه پدر اشاره شده و نمایش ویژه‌ای از پدر داشته‌اند، پرداخته ایم. در این مطلب هم سریال های موفق تلویزیونی که نگاه قابل قبولی به جایگاه پدر داشته اند، بررسی کرده ایم.

در لیست جذابترین خبرهای کاشی سینما، بیشترین عکسی که نظر شما مخاطبان عزیز را جلب کرد، شباهت زیاد مهران غفوریان به پدرش بود.

چهره ها/ تصویری از پدر مهران غفوریان که تاکنون ندیده‌اید
چهره ها/ تصویری از پدر مهران غفوریان که تاکنون ندیده‌اید

۱۴۰۲/۱۱/۰۵ – ۱۱:۲۵

تلویزیون در روز پدر تلاش کرد با اتفاقاتی پیش بینی نشده، کمی جذابیت برنامه های خود را بالا ببرد. سورپرایز پیمان طالبی در برنامه طبیب با حضور همسر و دخترش یکی از این خلاقیت ها بود.

خداداد عزیزی هم که این روزها به بهانه رقابت های جام ملت های آسیا، کارشناس یک برنامه فوتبالی شده توسط عوامل برنامه سورپرایز شد.

حضور ناگهانی همسر مجری مشهور در آنتن زنده برای روز پدر
حضور ناگهانی همسر مجری مشهور در آنتن زنده برای روز پدر

۱۴۰۲/۱۱/۰۵ – ۱۳:۲۹

اشک خداداد عزیزی در برنامه زنده تلویزیون اینطور درآمد!
اشک خداداد عزیزی در برنامه زنده تلویزیون اینطور درآمد!

۱۴۰۲/۱۱/۰۶ – ۱۹:۰۰

جواد خیابانی هم در ویژه برنامه فوتبالی احساساتی شد و به یاد پدرش گریست.

ترکیدن بغض جواد خیابانی روی آنتن زنده در روز پدر
ترکیدن بغض جواد خیابانی روی آنتن زنده در روز پدر

۱۴۰۲/۱۱/۰۵ – ۱۰:۳۱

منوچهر هادی هم با انتشار این پست پدر و دختری پا به عرصه خوانندگی گذاشت:

آهنگ عاشقانه‌ای که منوچهر هادی برای تولد دخترش خواند
آهنگ عاشقانه‌ای که منوچهر هادی برای تولد دخترش خواند

۱۴۰۲/۱۱/۰۴ – ۲۲:۴۴

برخی دیگر از هنرمندان هم با انتشار تصاویری در کنار پدر خود، این روز را جشن گرفتند.

حواشی آغاز فجر۴۲

در آستانه آغاز جشنواره فجر بیشتر خبرهای سینما حول حواشی این جشنواره میگذرد، از محل برگزاری تا فیلم های شرکت کننده و بازیگران حاضر در این دوره. تازه ترین خبرها را در ادامه بخوانید:

 برج میلاد خانه جشنواره فجر ۴۲ شد. پیرو تفاهم امضا شده بین سازمان سینمایی و سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران میزبانی برج میلاد در جشنواره فیلم فجر این دوره قطعی شد. به گزارش روابط عمومی جشنواره فیلم فجر، فروش بلیت فیلم‌های جشنواره، از ساعت ۱۰ صبح روز دوشنبه مورخ ۹ بهمن ماه ۱۴۰۲ آغاز می‌شود.

مهران مدیری و رامبد جوان غایبان حاشیه ساز این دوره شدند. اتفاق جالبی که رخ داد این بود که دو تن از چهره‌های معروف این حوزه آثارشان را برای شرکت در جشنواره فیلم فجر ارسال کردند و قبول نشد. ماجرا به چند روز پیش از اعلام نهایی آثار حاضر در جشنواره باز می‌گردد که عدم حضور کارگردانانی چون مهران مدیری و رامبد جوان در میان آثار نهایی پرسش زیادی را ایجاد کرد.
مجتبی امینی، دبیر جشنواره درباره عدم حضور برخی آثار در جشنواره: «ما باید این فرهنگ را در خانواده محترم سینما بپذیریم و با آن کنار بیاییم که هر جشنواره‌ای یک‌سری اثر می‌پذیرد و قرار نیست همه فیلم‌ها انتخاب شوند. من هم در دوره‌های مختلف فیلم داشتم و مواقعی هم اثرم به جشنواره راه داده نشد. جشنواره فجر اعتبار جهانی دارد و ما خوشبختانه هیات انتخاب داریم در حالی که برخی از جشنواره‌های الف دنیا هیات انتخاب ندارند. کسانی به عنوان اعضای هیات انتخاب بودند که سینما برایشان مهم است. به نظر من فیلمسازان نیز باید به آیین‌نامه احترام بگذارند. مهم مودت و همدلی است که باید بین اعضای سینما در شروع سال جدید برای این حوزه رخ بدهد.»

جای خالی زنان در هیات داوران یکی دیگر از حواشی جشنواره امسال بود که با واکنش های زیادی همراه بود. داوران امسال عبارتند از چهره‌هایی چون داریوش ارجمند، روح‌الله سهرابی، حسین زندباف، محمدرضا عباسیان، محمد حسین لطیفی، احمدمرادپور و محمدحسین نیرومند. مجتبی امینی درباره عدم حضور زنان در هیات انتخاب جشنواره فجر ۴۲ مطرح کرد: «در بین اعضای هیات داوران از بانوان حتما بهره می‌بریم اما در هیات انتخاب به واسطه سخت بودن کار نتوانستیم در خدمت آنان باشیم.» 

حذف احتمالی سیمرغ مردمی جشنواره فجر برای سومین سال متوالی هم حاشیه ساز شد. سینمادیلی در یادداشتی نوشت:کمتر از چند روز به برگزاری چهل‌ودومین جشنواره فیلم فجر باقی مانده اما بنظر می‌رسد هنوز وضعیت برگزاری آرای مردمی در این دوره در هاله‌ای از ابهام قرار دارد و هیچ اطلاع‌رسانی درباره این بخش صورت نگرفته است.

عطاران و فردوسی پور در حاشیه

اصغر پورمحمدی یکی از مدیران سابق صداوسیما در گفتگوی تازه ای با اکبر نبوی در افشاگری ای بی سابقه، مجموعه دلایلی که باعث توقف پخش برنامه محبوب ۹۰ و قطع همکاری صداوسیما با عادل فردوسی پور و رضا عطاران شد را توضیح داد.

دلایل برکناری عادل فردوسی پور از زبان یکی از مدیران سابق صداوسیما
دلایل برکناری عادل فردوسی پور از زبان یکی از مدیران سابق صداوسیما

۱۴۰۲/۱۱/۰۳ – ۱۱:۵۳

مشکل شبکه سه با رضا عطاران چه بود؟
مشکل شبکه سه با رضا عطاران چه بود؟

۱۴۰۲/۱۱/۰۳ – ۲۲:۰۰