پیکر جواد اعرابی، بازیگر، تهیه‌کننده و منتقد تئاتر صبح امروز، سه‌شنبه دهم مرداد ماه در قطعه هنرمندان بهشت زهرا (س) به خاک سپرده شد.
مراسم تشییع جنازه و خاکسپاری این چهره تئاتری با سخنانی از محمد رسول صادقی(رییس هیات مدیره انجمن صنفی منتقدان و نویسندگان تئاتر ایران)، سیاوش چراغی‌پور، بازیگر تئاتر و یکی از خویشاوندان اعرابی برگزار شد.
در آغاز، رسول صادقی ضمن مرور فعالیت‌های زنده‌یاد اعرابی در تئاتر، از صداقت و درستکاری او سخن گفت و از حاضران خواست تا به پاس سال‌ها تلاش و کوشش صادقانه جواد اعرابی، او را تشویق کنند.
در ادامه سیاوش چراغی‌پور دیگر بازیگر تئاتر و از دوستان اعرابی، از دوستی و رفاقت‌شان سخن گفت.
او با مرور بخشی از خاطرات خود با اعرابی در گروه تئاتر «آناهیتا» از روزهایی صحبت کرد که اعضای این گروه برای تمرین‌ها و جلسات خود در خانه مادری جواد اعرابی گرد هم می‌آمدند.
چراغی‌پور از دلگیری‌هایی هم سخن گفت که جواد اعرابی از خانه تئاتر داشته و عنوان کرد به جای همه کسانی که او را آزردند و هرگز از او دلجویی نکردند، از اعرابی عذرخواهی می‌کند.

سپس آقای پیوند، یکی از اقوام جواد اعرابی به نمایندگی از خانواده او از حاضران قدردانی کرد و گفت که جواد اعرابی هرگز به مورچه‌ای هم آزاری نرسانده و هیچ کس از او دلگیری و کدورتی ندارد.
ساسان پیروز و محسن حسن‌زاده (اعضای هیات مدیره انجمن صنفی منتقدان و نویسندگان تئاتر)، شکرخدا کودرزی، فخرالدین صدیق شریف، جواد زیتونی، وحید نفر، محمدرضا مالکی، هوشمند هنرکار، سیامک زمردی، سامی صالحی ثابت، محمدرضا علایی و … از جمله حاضران در این برنامه بودند.
گفتنی است که مجلس ختم زنده‌یاد جواد اعرابی روز جمعه ۱۳ مرداد ماه از ساعت ۱۱ و سی دقیقه تا ۱۳ در مسجد نور واقع در میدان فاطمی برگزار می‌شود.
جواد اعرابی، بازیگر، تهیه‌کننده و منتقد تئاتر، عضو هیات مدیره انجمن منتقدان و نویسندگان تئاتر ایران و بازرس پیشین هیات مدیره خانه تئاتر روز یکشنبه هشتم مرداد ماه به دلیل بیماری از دنیا رفت.