خرید و قیمت لپ تاپ گیمینگ ایسوس ROG Zephyrus GX707

لپ تاپ گیمینگ ایسوس ROG Zephyrus GX701 همانطور که از نامش مشخص است از سری لپ تاپ های خانواده راگ شرکت ایسوس می‌باشد که در دسته لپ تاپ های مخصوص بازی این برند قرار دارند. لپ تاپ های این سری شرکت ایسوس دارای مشخصات سخت افزای بفوق‌العاده عالی هستند که مخصوص کاربران گیمینگ طراحی شده، اما از آنجایی که دارای پردازنده مرکزی و گرافیکی قوی برای اجرای انواع بازی‌های روز هستند برای افرادی که به دنبال خرید لپ تاپ برای کارهای گرافیکی هستند نیز گزینه عالی به حساب می‌آیند.

این لپ تاپ گیمینگ ۱۷ اینچی طبق ادعای ایسوس جزو سبکترین و نازکترین لپ تاپ های مجهز به کارت گرافیک RTX2080 دنیا می‌باشد؛ به طوری که شاهد وزن ۲.۶ کیلوگرمی با ضخامت ۱۸ میلیمتر در این لپ تاپ هستیم.

در ادامه این پست می‌خواهیم به بررسی مشخصات لپ تاپ زفیروس ایسوس مدل GX701 پرداخته و با توجه به شاسی و قابلیت‌های سخت افزاری و نرم افزاری که دارد می‌خواهیم ببینیم که با چه محصولی روبه‌رو هستیم. پس تا انتها با ما همراه باشید؛ چرا که این لپ تاپ دارای ظاهری منحصربه‌فرد در قاب داخلی است.

لپ تاپ 17 اینچی ایسوس مدل ROG Zephyrus GX701GXR-PLZ

بررسی تخصصی لپ تاپ ایسوس ROG Zephyrus GX707

لپ تاپ ایسوس زفیروس GX701GXR-PLZ دارای پردازنده جدید اینتل از سری i7 با فرکانس بالای ۲.۶ تا ۴.۵ گیگاهرتز است که با داشتن حافظ کش ۱۲ مگابایتی می‌تواند با سرعت بالایی از پس پردازش‌های سنگین برآید. ایسوس در این لپ تاپ گیمینگ از ۳۲ گیگ حافظه رم DDR4 استفاده کرده و حافظه داخلی را نیز از نوع SSD باظرفیت بالای یک ترابایت مجهز کرده که شاهد حداکثر سرعت با چنین سخت افزاری باشید.

ظرفیت حافظه پردازنده گرافیکی این لپ تاپ ۸ گیگ بوده و کمک می‌کند تا بتوانید از پس اجرای انواع بازی‌های گرافیکی سنگین به‌راحتی برآمده و در کار کردن با برنامه‌های طراحی دو بعدی و سه بعدی نیز مشکلی نداشته باشید.

در صورتی که سایت یا کسب و کاری در این زمینه دارید، می‌توانید با مراجعه به صفحه تبلیغات و پر کردن فرم درخواست معرفی، پلن‌های آلایست را جهت درج تبلیغات در سایت مشاهده کنید.

ایسوس از صفحه نمایش ۱۷ اینچی در لپ تاپ گیمینگ ROG Zephyrus GX701GXR-PLZ استفاده کرده که اندازه بزرگ چنین نمایشگری برای اجرای بازی لذت دوچندانی برایتان خواهد داشت. این نمایشگر از نوع IPS است که کیفیت صفحه فول اچ‌دی را در اختیارتان قرار می‌دهد. روکش این نمایشگر از نوع مات است که کار کردن را در محیط‌هایی با شرایط نور شدید ساده کرده است.

صفحه داخلی این لپ تاپ با دستگاه‌هایی که تا به امروز دیده‌اید کاملا متفاوت بوده و دستخوش دگرگونی زیادی شده است. فضای خالی که تا به‌امروز در زیر کیبورد بود به بخش بالا انتقال یافته و صفحه کلیدها به بخش پایین انتقال یافته‌اند. تاچ‌پد هم به جای قرار گیری در مرکز در سمت راست و به جای صفحه کلیدهای ماشین حساب منتقل شده است؛ که البته تاچ‌پد لمسی از نوع دیجیتالی است که اعداد ماشین حساب را با خود به همراه دارد.

حال که با مشخصات کلی لپ تاپ ایسوس ROG Zephyrus GX701GXR-PLZ آشنا شدید، در ادامه به بررسی تخصصی و مشخصات این لپ تاپ می‌پردازیم.

مدل لپ تاپ ایسوسROG Zephyrus GX701GXR-PLZ
ابعاد۳۹۹×۲۳۹×۱۸ میلی‌متر
وزن۲.۶ کیلوگرم
پردازنده مرکزیIntel Core i7 مدل ۹۷۵۰H
فرکانس پردازنده۲.۶ تا ۴.۵ GHz
حافظه Cache۱۲ مگابایت
ظرفیت حافظه RAM۳۲ گیگابایت DDR4
ظرفیت حافظه داخلییک ترابایت SSD
پردازنده گرافیکی۸ گیگ
NVIDIA مدل GeForce® RTX 2080
صفحه نمایش۱۷.۳ اینچ از نوع IPS
Full HD|1920×۱۰۸۰
صفحه نمایش ماتبله
درایو نوریفاقد درایو نوری
کیبورد با نور پس زمینهدارد
کارت خواندارد
بلوتوثبلوتوث داخلی
پورت شبکه Ethernetندارد
پورت VGAندارد
پورت HDMIدارد
پورت USB Type-Cدارد
تعداد پورت USB۲ عدد USB 3.1
۳ عدد USB 3.0
طبقه‌بندیکاربری صنعتی، مخصوص بازی، مالتی‌مدیا، عمومی، باریک و سبک
نوع باتری۴ سلولی، با شارژدهی تا ۳ ساعت
اقلام همراههدست
موس
کوله پشتی
ASUS ROG Zephyrus GX701GXR-PLZ

طراحی ظاهری و ساخت

ضخامت کم و حاشیه فوق‌العاده کم این نمایشگر در نگاه اول هر بیننده‌ای را مجذوب خود می‌کند. وزن دستگاه ۲.۶ کیلوگرم می‌باشد که برای یک لپ تاپ گیمینگ ۱۷ اینچ فوق العاده است. به لطف استفاده از فلز در قاب پشتی و حذف درایو نوری ضخامت آن تنها ۱۸ میلیمتر است.

قرار گرفتن لوگو ROG ایسوس نیز که با چراغ قرمز رنگ مزین شده است به قاب پشتی دستگاه زیبایی دو چندان داده است. همچنین خطی که به صورت قطری بر روی قاب پشتی قرار دارد طراحی جذابتر و جوان پسندتری به دستگاه داده است.

اما برخلاف این قاب پشتی قسمت زیرین از جنس پلاستیک بسیار با کیفیت ساخته شده و چون خروجی‌های فن دستگاه در پشت آن طراحی شده زمانی که لپ تاپ را بر روی پای خود می‌گذارید گرمای دستگاه چندان احساس نمی‌شود. جالبترین بخش طراحی لپ تاپ در همین قسمت نهفته است و آن باز شدن قاب زیرین لپ تاپ و فاصله گرفتن آن از قاب داخلی هنگام باز شدن درب لپ تاپ است.

مکانیزم این عمل به این گونه است که با باز شدن درب لپ تاپ، پایه ها همانند جک عمل کرده و با جدا کردن قاب زیر دستگاه از بدنه باعث فاصله گرفتن قاب زیرین از دیگر بخش ها می‌شود. به کمک این سیستم هوای مورد نیاز فن ها برای خنک کردن سیستم فوق قوی لپ تاپ بیش از پیش تامین می شود.

در قسمت داخل دستگاه نیز ایسوس از جنس پلاستیک بسیار با کیفیت استفاده کرده. نوار طلایی رنگی نیز سراسر اطراف قاب داخلی قرار دارد که جلوه ای بسیار زیبا به دستگاه بخشیده است. همچنین قرارگیری لوگوی ایسوس در وسط این قاب باعث گردیده تا طراحی از یکنواختی خارج شود. برخلاف سایر لپ تاپ هایی که تا به امروز دیدید جای صفحه کلید و فضای خالی در این لپ تاپ عوض شده است.

صفحه کلید مکانیکی مجهز به نور پس‌زمینه هفت رنگ (RGB) می‌باشد. این کیبورد جزیره‌ای دارای دکمه‌هایی با فضای مناسب از یکدیگر است که برای تایپ کردن و انجام بازی عالی هستند. به دلیل طراحی محل قرارگیری کارت گرافیک این دستگاه، نیمه بالایی قاب داخلی کاملا خالی می‌باشد و قسمت صفحه کلید و تاچ پد در نیمه پایینی قاب داخلی و در کنار یک دیگر قرار گرفته‌اند.

از دیگر نکات مثبت طراحی این دستگاه نبودن تاچ پد در زیر صفحه کلید است. تاچ پد لپ تاپ دارای فناوری نام پد دیجیتال می‌باشد. طراحی تاچ پد بر خلاف بیشتر محصولات ایسوس یک تکه نبوده و کلیدهای راست و چپ مجزا از قسمت لمسی تاچ پد طراحی شده.

بلندگوها از تکنولوژی IC Power بهره می‌برند بر روی قاب داخلی و در دو طرف قرار گرفته و صدای بسیار مطلوبی را ارائه می‌کنند. فناوری بلندگوها از نوع استریو و دالبی می‌باشد و مجهز بودن آنها به نویزگیر، صدای بسیار واضحی را به کاربر ارائه می‌کند. بلندی صدای لپ تاپ زیاد می باشد و از این نظر با یک لپ تاپ قدرتمند رو به رو هستید. پورت‌های این لپ تاپ نیز به شرح زیر هستند.

  • یک پورت USB 3.0
  • یک پورت HDMI
  • یک پورت USB TYPE C 3.1
  • جک ۳.۵mm صدا
  • دو عدد پورت USB 3.0
  • یک پورت USB Type C
  • قفل سخت افزاری
  • ورودی شارژر

فاصله پورت‌ها دستگاه کاملاً مناسب است و هنگام استفاده همزمان از چندین پورت کمبود فضا نخواهید داشت.

ASUS ROG Zephyrus GX701GXR-PLZ

مشخصات صفحه نمایش

لپ تاپ ۱۷ اینچی ایسوس زفیروس GX701 درواقع دارای نمایشگری ۱۷.۳ اینچی از نوع Full HD IPS با روکش مات و رزولوشن ۱۹۲۰×۱۰۸۰ بوده و با نرخ تصویر ۳۰۰Hz جزء با کیفیت ترین و قوی‌ترین صفحه نمایش‌های موجود در بازار می‌باشد.

زاویه دید ۱۷۸ درجه به لطف مات بودن برای کار در محیط های باز و روشن نیز بسیار مناسب است؛ ضمن اینکه به دلیل بهره گیری از فن‌آوری Reduce Blue Color برای افرادی که به‌طور مداوم با لپ تاپ کار می‌کنند گزینه‌ای عالی محسوب می‌شود تا چشمانشان آسیب زیادی نبیند. فن آوری G-Sync نیز به‌منظور سینک بهتر و جلوگیری از لگ تصاویر هنگام اجرای بازی‌های سنگین مجهز شده است.

صفحه نمایش از طریق دو لولا به بدنه متصل شده و این لولاها تا زاویه ۱۴۵ درجه باز می‌شوند و از کیفیت بسیار مناسبی بهره می‌برند.

ایسوس مدل ROG Zephyrus GX701GXR-PLZ

مشخصات لپ تاپ ایسوس ROG Zephyrus GX701

مشخصات لپ تاپ ایسوس ROG Zephyrus GX701 درسطح بسیار عالی قرار دارد. پردازنده مرکزی Intel Core i7 9750H که مجهز به ۶ هسته حقیقی و ۶ هسته مجازی با فرکانس پردازنده پایه ۲.۶GHz می‌باشد، ازپس اجرای امور سنگین گرافیکی و پردازشی به‌راحتی برمی‌آید. این پردازنده نسل نهم(Coffee Lake) بوده و با حافظه کش ۱۲MB و اورکلاک ۴.۵GHz مناسب ترین گزینه حال حاضر برای یک لپ تاپ گیمینگ می‌باشد. بنچمارک این پردازنده در حالت کلی ۱۳۶۷۰ می‌باشد.

حافظه رم دستگاه ۳۲GB DDR4 2666MHz می‌باشد که دارای دو اسلات رم به صورت Onborad است که از ۱۶GB رم با باس ۲۴۰۰MHz و از نوع DDR4 پشتیبانی می‌کند. بنابراین رم دستگاه امکان ارتقاء نخواهد داشت.

دستگاه GX701GXR ایسوس دارای حافظه خشک(SSD) با ظرفیت ۱TB از نوع NVMe می‌باشد که بالاترین نوع هارد دیسک SSD موجود در بازار است. همچنین این لپ تاپ فاقد حافظه عادی(HDD) می‌باشد.

ASUS ROG Zephyrus GX701GXR-PLZ 17 inch Laptop

کارت گرافیک لپ تاپ GX701GXR ایسوس مدل RTX 2080 GDDR6 ساخت شرکت انویدیا با حافظه ۸GB می‌باشد. این گرافیک از نسل یازدهم با معماری تیورینگ است که به‌راحتی ازپس اجرای انواع کارهای طراحی و گرافیکی برمی‌آید. بنچمارک این کارت گرافیک عدد ۱۵۴۲۹ می‌باشد.

کارت گرافیک مجتمع هم که برای وظایف سبک استفاده می‌شود مدل Intel UHD 630 است که در مصرف کمتر باتری نقش اساسی دارد. هرزمان که نیاز به اجرای کارهای گرافیکی با پردازش سنگین باشد، کارت گرافیک انویدیا وارد عمل خواهد شد.

ASUS ROG Zephyrus GX701GXR-PLZ 17 inch Laptop

باتری لپ تاپ گیمینگ ROG Zephyrus GX701

باتری لپ تاپ ایسوس GX701GXR از نوع لیتیوم یون ۴ سلولی با ظرفیت ۷۶WHr می‌باشد که برای کارهای روزمره ۱ الی ۳ ساعت شارژدهی دستگاه را تامین می‌کند. این باتری داخلی در حالتی که اقدام به انجام بازی با آن کنید مصرف بیشتری را خواهد داشت که برای تعویض آن نیز لازم است قاب زیرین لپ تاپ باز شود.

طراحی مدار برق این لپ تاپ طوری است که در صورت شارژ کامل، باتری از مدار خارج می‌شود تا آسیبی نبیند. به‌لطف پردازنده، رم و دو نوع گرافیکی هم که این لپ تاپ دارد، نگرانی بابت مصرف زیاد آن را نخواهید داشت.

ایسوس برای خنک کردن این غول گیمینگ از دو فن مجزا همراه با لوله‌های مسی در سیستم خنک کننده استفاده کرده است. قرارگیری خروجی فن‌ها نیز در پشت دستگاه کمک می‌کند تا هوای خروجی مجدداً به داخل دستگاه باز نگردد. باز شدن قاب زیر دستگاه نیز باعث می‌شود تا جریان هوای خنک بیشتری به کمک فن‌ها وارد و از آن خارج شود که به خنک‌تر شدن آن کمک می‌کند.

ایسوس برای کنترل این سیستم خنک کننده نرم‌افزار Gaming Center را ارائه داده که با استفاده از آن می‌توانید به صورتت دستی سرعت گردش فن‌ها را کنترل کنید.

جمع‌بندی نهایی

به طور کلی لپ تاپ ROG Strix Zephyrus GX701GXR شرکت ایسوس را می‌توان از زیباترین و قوی‌ترین لپ تاپ‌های گیمینگ حال حاضر بازار دانست که بدون در نظر گرفتن قیمت بالا، پاسخگوی اکثر نیازهای طیف وسیعی از کاربران مالتی مدیا و گیمینگ می‌باشد.

همچنین ارزش خرید این محصول با توجه به قیمت آن اقتصادی نیست اما با توجه به برند سازنده و سخت افزار بسیار قدرتمنددر کنار وزن مناسب، جای تعجب ندارد. در حقیقت برای خرید یک لپ تاپ با قابلیت های Work Station و در کنار وزن کم باید چنین هزینه ای را در نظر بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *