گوناگون/ به حرکت درآوردن یک چرخ و فلک غول‌پیکر با دست خالی

یک مرد قدرتمند استرالیایی با استفاده از دستان خود، بدون هیچ نیروی کمکی دیگری، چرخ و فلکی عظیم‌الجثه را به مدت ۱۶ دقیقه و ۵۵ ثانیه به گردش درآورد و این رکورد را در گینس ثبت کرد.

 مردی ۳۹ ساله به نام «تروی کانلی-مگنسون» توانست به واسطه ثبت یک رکورد جهانی تازه، برای یک مرکز خیریه که به کودکان مبتلا به بیماری‌های سخت و خانواده‌های آنها یاری می‌رساند، بیش از ۱۵۵۰۰ دلار استرالیا کمک مالی جمع‌آوری کند.

تروی، این رکورد را برای گرامی‌داشت یاد کودک ۱۱ ساله‌ای به نام زک که سال گذشته پس از مبارزه با سرطان چشم درگذشت، به ثبت رساند.

رکورد ثبت‌شده، یک عنوان جدید است و هیچ رکورد قبلی‌ای در این زمینه وجود نداشت. مگنسون، چرخاندن چرخ و فلک را به مدت ۱۶ دقیقه و ۵۵ ثانیه ادامه داد و این رکورد را به ثبت رساند. سیستم هیدرولیک و ترمزهای این چرخ و فلک با هماهنگی مسئولان شهربازی، از پیش خاموش شده بودند.

کانلی-مگنسون در این‌باره می‌گوید: «این یکی از سخت‌ترین چالش‌های جسمی و ذهنی بود که تا به حال انجام داده‌ام که نیازمند هماهنگی کامل مغز و بدن بود.»

به حرکت درآوردن یک چرخ و فلک غول‌پیکر با دست خالی

تروی در چهار سالگی به دلیل پارگی کلیه، سخت بیمار شده بود؛ کمک‌های دلسوزانه پزشکان و محبتی که از افراد مختلف دریافت کرده بود، او را ترغیب کرد تا به دیگر کودکان و خانواده‌هایی که در موقعیت‌های مشابه هستند، کمک کند.

او قصد دارد در آینده رکوردهای بیشتری را به ثبت برساند تا کمک‌های بیشتری را برای درمان و آگاهی‌بخشی در زمینه انواع بیماری‌ها جمع‌آوری کند.

به حرکت درآوردن یک چرخ و فلک غول‌پیکر با دست خالی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *