هادی جعفری یکی از شهدای مدافع حرم است که در آزمون مرحله اول بورسیه در مقطع کارشناسی ارشد کشور استرالیا قبول شد و جزو سه نفر راه یافته به مرحله دوم بود اما توفیق شهادت مسیر او را تغییر داد.

 شهید هادی جعفری بعد از اتمام دوره کارشناسی پس از یکسال تلاش از طریق آزمون در مهر ماه ١٣٩١ در قرارگاه خاتم الانبیا تهران استخدام شد. 

هادی پس از استخدام با همکاری یکی از دوستان و همکارانش یک موشک را طراحی کردند و پس از تولید و پرتاب آن به مواضع داعشی ها ٢٧ نیروی داعشی را به هلاکت رساندند.

وی در ۶ آبانماه ١٣٨٩زمانی که دانشجوی ترم آخرکارشناسی بود با دختر همکار و دوست پدرش عقد کرد و در اسفند ماه ١٣٩٢زندکی مشترک خود را در شهر تهران آغاز کرد.

این شهید والا مقام مدافع حرم در بامداد ۱۹اسفندماه ١٣٩٣ برای آماده کردن ابزارهای جنگی برای مقابله با نیروهای تکفیری به عراق اعزام شد. 

نحوه شهادت 

کارگاه ساخت ابزارهای جنگی در عراق توسط نیروهای تکفیری شناسایی شده بود به همین خاطر هادی و علی یزدانی دوست وی در حال خالی کردن کارگاه بودند که حوالی ساعت ٣ بعدازظهر آن مکان مورد اصابت یک موشک آمریکایی قرار گرفت.

هادی که متولد سه فروردین ۱۳۶۵ در شهرستان آمل واقع در استان مازندران بود در روز تولدش یعنی سه فروردین ۱۳۹۴ بر اثر انفجار موشک به فیض شهادت نائل شد. 

نیمی از پیکر مطهر این اسوه شجاعت و مقاومت روز شنبه ٨ فروردین ماه تشییع شد و نیم دیگر پیکر وی که چند کیلومتر آن طرف تر از محل انفجار پیدا و روز ۱۶ فروردین به ایران منتقل شده بود ٢٣ فروردین در زادگاهش رئیس آباد واقع در شهرستان آمل به خاک سپرده شد.

روحش شاد و راهش پر رهرو باد.