شهید عبدالحسین زرین تک تیراندازی بود که در سال‌های ابتدایی دفاع مقدس با شکار فرماندهان بعثی نامش زبان‌زد جبهه‌ها شد و سرنوشت عملیات‌ زیادی با رشادت او تغییر کرد؛ برای همین او را «گردان تک نفره» خطاب می‌کردند. کسی‌که ارزش کارش نه فقط به هدف قراردادن فرماندهان بعثی، بلکه در شکار نکردن سربازان و نظامیان رده پایینی بود که در تیررسش بودند اما چون معتقد بود خیلی‌های‌شان به زور به جنگ آمده‌اند آن‌ها را شکار نمی‌کرد. مهارت بالای او در کمین، استتار و تیراندازی باعث شده بود تبدیل به کابوس فرماندهان عراقی شود؛ طوری‌که صدام شخصاً برای کشتن او جایزه تعیین کرد. فیلم «تک تیرانداز» با بازی کامبیز دیرباز و علیرضا کمالی و به کارگردانی علی غفاری براساس زندگی این قهرمان بزرگ ساخته شده است. (برای تماشای فیلم کلیک کنید)

چرا ببینیم؟

شهید زرین را بهترین تک‌تیرانداز جنگ‌های معاصر می‌دانند، کسی‌که حتی به‌رغم صرف نظر کردن از شکار بسیاری، باز هم حدود ۲ هزار شلیک موفق داشته. این شهید بزرگوار با وجود ۷ فرزند، از ابتدای شروع دفاع مقدس تا شهادت در جبهه‌ها حضور داشته و حماسه‌های بزرگی رقم زده است. علی غفاری کارگردانی که فیلم موفق «استرداد» را ساخته بود کارگردان فیلم «تک تیرانداز» است، فیلمی که در سی و نهمین جشنواره فیلم فجر برنده جایزه بهترین جلوه‌های ویژه و سیمرغ بهترین فیلم از نگاه ملی شد. کامبیز دیرباز هم در نقش شهید زرین ظاهر شده است. برای تماشای فیلم با اینترنت تلفن همراه و بدون نیاز به خرید اشتراک می‌توانید از این لینک استفاده کنید: برای تماشای فیلم کلیک کنید.

خلاصه‌ای از داستان فیلم

رسول تک‌تیرانداز ایرانی فرماندهان یک قرارگاه عراقی را شکار می‌کند. اتاق جنگ عراق درصدد این است که بهترین نیروهایش را برای متوقف کردن رسول عازم خط مقدم کند. آن‌ها ترفند خاصی برای تحریک احساسات رسول پیدا می‌کنند و تلاش می‌کنند با هدف قراردادن نیروهای ایرانی و به شهادت رساندن آن‌ها، کاری کنند که رسول دوباره سراغ قرارگاه آن‌ها برود. اما رسول به‌رغم آن‌که می‌داند خطرات زیادی پیش‌رو دارد برای نجات جان رفقایش دل به خطر می‌زند و سرنوشت یک عملیات را هم عوض می‌کند.

>>> برای تماشای فیلم کلیک کنید

این پیشنهادها را هم از دست ندهید:

سریال جذاب و جدید چی ببینیم؟ از «تهاجم مخفی» تا «ربودن» و ...
سریال جذاب و جدید چی ببینیم؟ از «تهاجم مخفی» تا «ربودن» و …

۱۴۰۲/۰۵/۰۴ – ۲۳:۰۰

تلاش ترسناک چند جوان برای بررسی عوامل ماورایی بر ذهن انسان
تلاش ترسناک چند جوان برای بررسی عوامل ماورایی بر ذهن انسان

۱۴۰۲/۰۵/۰۴ – ۱۹:۳۰

«فلش»؛ ابرقهرمانی با سرعت بی‌نهایت و توانایی توقف زمان
«فلش»؛ ابرقهرمانی با سرعت بی‌نهایت و توانایی توقف زمان

۱۴۰۲/۰۵/۰۲ – ۱۹:۰۰

 
.

.

.