«اسرار نهنگ‌ها»؛ مستندی خیره‌کننده از اعماق اقیانوس

هرچند فکر می‌کنیم دنیا را خیلی خوب می‌شناسیم، اما در جهانی با عظمت بی‌کران و شگفتی‌های بی‌مثال زندگی می‌کنیم که همیشه ما را بهت زده می‌کند. سیاره ما با این همه زیبایی و شگفتی بخش بسیار بسیار کوچکی از کیهان است که ما هنوز قادر به کشف آن نشده‌ایم. یکی از موجودات جالب ما «نهنگ‌ها» هستند. حیواناتی با هوش فردی و اجتماعی بالا.

مستند «اسرار نهنگ‌ها» درباره این موجودان تحسین‌برانگیز است. بزرگترین و باهوش‌ترین غول‌های سیاره. موجوداتی که تکامل‌شان یک راز است. مسیری که تا امروز طی کرده‌اند. جالب است بدانید ساخت این مستند دشوار که به‌خاطر حضور مداوم در اقیانوس و عمق آب دردسرهای زیادی داشته سه سال طول کشیده و برای کمپانی دیزنی که بیشتر با سرگرمی و انیمیشین می‌شناسیمش هزینه زیادی داشته است. در این مستند گام به گام می‌فهمیم نهنگ‌ها که ما به چشم موجوداتی ساده مثل خرگوش و… به آن‌ها نگاه می‌کنیم دارای فرهنگ و زبان مخصوص به خودشان هستند. درک این‌که آواهای جالب نهنگ‌ها یک زبان اختصاصی برای برقراری ارتباط و مدیریت جامعه داخلی است برای بسیاری از ما که حیوانات را موجوداتی تک بُعدی می‌شناسیم سخت است. اما نهنگ‌ها برخلاف بیشتر حیوانات زندگی خانوادگی و حتی عاشقانه دارند. زوجیت را به معنای واقعی و با وفاداری تجربه می‌کنند. هرچند به قیافه عبوث و بزرگ‌شان نمی‌آید. اهل بازی هستند و حتی با آدم‌ها هم می‌توانند وارد رابطه دوستانه شوند. این مستند زیبا که تصاویر بکر و تماشایی از اعماق دریا و رفتار نهنگ‌ها دارد ۴ قسمتی است و با زیرنویس فارسی در اختیار شماست تا لذت ببرید.

>>> لینک تماشای مستند با زیرنویس فارسی

نکته ۱: برای تماشای فیلم با اینترنت همراه نیازی به خرید اشتراک ندارید. (حجم مصرفی شما تمام بهاء می‌شود). فقط کافی است برای تماشای بهتر آلابستتان را به روز کنید.  
نکته ۲: اگر می‌خواهید با تلویزیون هوشمند فیلم تماشا کنید کافی‌ست اینترنت همراه را روی تلویزیون هات‌اسپات کنید و «آلابست» را در مرورگرتان جست‌وجو کنید.
نکته ۳: اگر هم از اینترنت خانگی استفاده می‌‌کنید می‌توانید با کمترین قیمت ممکن یک اشتراک بگیرید. در این حالت حجم اینترنت مصرفی شما نیم بهاء خواهد بود.

برای تماشای فیلم و سریال‌های بیشتر به بخش «سینما و چهره» آلابست بروید. این پیشنهادها را هم از دست ندهید:

توطئه در زیرزمین کاخ سفید
توطئه در زیرزمین کاخ سفید

۱۴۰۲/۰۱/۱۰ – ۲۱:۰۰

افشای اسرار فسادی که فیفا را بی‌آبرو کرد
افشای اسرار فسادی که فیفا را بی‌آبرو کرد

۱۴۰۲/۰۱/۰۹ – ۲۱:۰۰

سریال کره‌ای ماجراهای بامزه مامور مخصوص حاکم
سریال کره‌ای ماجراهای بامزه مامور مخصوص حاکم

۱۴۰۲/۰۱/۰۹ – ۲۰:۰۰

.

.

.

.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *