یک نفر بر اثر ابتلا به تب کریمه کنگو در کرمانشاه جان باخت  

آلابست/معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: یک بیمار با علایم تب کریمه کنگو چند روز قبل در بیمارستان امام رضا (ع) کرمانشاه جان خود را از دست داد.

دکتر ابراهیم شکیبا اعلام کرد: این فرد اهل شهرستان جوانرود بود،  براساس پروتکل کشوری موضوع بیماری وی پیگیری شد، اما متاسفانه با توجه به اینکه میزان مرگ و میر بیماری تب کریمه کنگو بالا است بیمار به درمان پاسخ نداد و فوت کرد.

وی اضافه کرد: برای پیشگیری از ابتلا به این بیماری محافظت در برابر گزش کنه بخصوص توسط کودکان و دامداران در هنگام تماس با دام بسیار ضروری است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه افزود: دامداران و افرادی که با دام سر و کار دارند باید به منظور حفظ سلامت خود و جلوگیری از ابتلا به تب کریمه مسائل بهداشتی را با دقت رعایت کنند و در زمان نزدیک شدن به دام‌ها حتماً از دستکش، چکمه و عینک استفاده کنند.

وی تاکید کرد: خرید گوشت غیربهداشتی یکی دیگر از عوامل شیوع بیماری تب کریمه کنگو است و مردم باید به منظور حفظ سلامت خود  از خرید گوشت از دستفروشان و افرادی که به صورت غیربهداشتی اقدام به ذبح می‌کنند، پرهیز کنند.

به گزارش آلابست، تب خونریزی دهنده کریمه – کنگو (CCHF) یک بیماری خونریزی دهنده تب دار حاد است که معمولا به وسیله کنه منتقل می‌شود.

این بیماری باشروع ناگهانی تب همراه با درد عضلانی آغاز می‌شود و سپس تظاهرات خونریزی دهنده با سابقه گزش کنه یا له کردن با دست، تماس مستقیم با دام و یا بافت‌های حیوانات آلوده مشاهده می‌شود.  

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *