چگونه مغز خود را برای شادی تربیت کنیم؟

واضح است که اگر همه چیزهای منفی را رها کنید، می توانید از یک زندگی آرام لذت ببرید. حتی می توانید مغز خود را طوری آموزش دهید که روی همه چیزهای مثبت تمرکز کند. به دنبال چیزهای خوب زندگی خود باشید و در هر کاری که انجام می دهید یا به آن برخورد می کنید به دنبال خطا یا نقص در آن نباشید. همچنین تا حد امکان به آینده خوشبین باشید. این کارها در نهایت شما را شادتر و سالم تر می کند.

به نقل از هلث شاتز، نمی دانید که چگونه باید شاد باشید؟ فواید شادی را نمی توان نادیده گرفت، پس چرا مغز خود را برای شادی با این نکات آموزش ندهید.

نکاتی برای شاد بودن در زندگی این نکات را دنبال کنید تا در زندگی شاد باشید.

دکتر Rishi Gautam، متخصص سلامت روان و متخصص روانپزشکی مستقر در ایالات متحده، همه چیز را در مورد شادی توضیح می دهد.

اثرات شادی بر سلامتی
دکتر گوتام می‌گوید روان‌شناسی مثبت بر قدرت درونی و ویژگی‌های شخصیتی شما تمرکز می‌کند که باعث شادی و سلامتی می‌شود. ورزش کردن، خندیدن، برقراری روابط اجتماعی، دوست داشتن و مراقبت از کسی، فعالیت هایی هستند که همگی باعث افزایش ترشح اندورفین در مغز می شوند. آنها انتقال دهنده های عصبی هستند که باعث بروز احساس شادی می شوند و شما آنها را به عنوان هورمون های شادی می شناسید.

داشتن چشم انداز خوش بینانه در زندگی، ممکن است به بهبود سلامت قلب، کاهش خطر سکته و حملات قلبی، بهبود خواب، جلوگیری از شروع مشکلات زودهنگام حافظه، ترویج تغذیه سالم، پیشگیری از چاقی و مشکلات درد مزمن و آرتریت کمک کند.

شادی رویکرد حل مسئله را ترویج می کند، انگیزه را برای تکمیل اهداف افزایش می دهد، به ارتباط با افراد همفکر کمک می کند، عملکرد سیستم ایمنی را بهبود می بخشد و به طور کلی منجر به طول عمر طولانی تر می شود.

راه هایی برای تلقین شادی و روانشناسی مثبت در زندگی روزمره
 
۱. روی نقاط قوت خود تمرکز کنید
اولین قدم برای این کار، شناسایی ویژگی های شخصیتی شماست. برای مثال، اگر خلاق بودن نقطه قوت شماست، هر هفته چند دقیقه یا چند روز را برای هدایت آن به روشی هدفمند اختصاص دهید. می توانید نقاشی کنید، نقاشی بکشید، موسیقی یاد بگیرید، چیزهای جدید یا جالب بپزید یا کارهای جدید امتحان کنید.

۲. قدردان باشید
تمرین قدردانی می تواند تجربه بسیار آرامش بخشی برای ذهن شما باشد. هر روز تلاش کنید تا چیزها یا افرادی را در زندگی خود شناسایی کنید که واقعاً از آنها سپاسگزار هستید و به آنها اطلاع دهید. قدردانی را به اشتراک بگذارید.

۳. افکار خود را یادداشت کنید
این یک راه عالی برای تمرکز و یافتن راهی برای افزایش بهره عاطفی است.

۴. مهارت های مثبت را توسعه دهید
نکته مهم درباره نگرش مثبت این است که می توان آن را یاد گرفت. ذهن خود را آموزش دهید تا ذهن آگاهی، گوش دادن تأملی، دیدگاه سنجی را پرورش دهد و سپس از این آگاهی در راه حل مسئله استفاده کنید که همکاری بین افراد در محل کار یا خانه را بهبود می بخشد.

۵. مهربانی را تمرین کنید
مداخلات روانشناسی مثبت با تمرکز بر شفقت ادامه پیدا می کند و می تواند اقدامات ساده ای مانند انتقال یک نشانه کوچک از عشق، داوطلب شدن برای یک هدف اصیل، اهدای چیزی یا کمک به یک غریبه به همراه داشته باشد. مهربانی شادی و مثبت اندیشی را تقویت می کند و مهربانی می تواند شما را سالم تر کند.

۶. به دنبال معنا در زندگی خود باشید
این کمک می کند تا بفهمیم چه چیزی برای ما در زندگی معنادار است و برای دستیابی به چیزهایی که در زندگی مهم هستند چه کاری می توانیم انجام دهیم. فردی که اهداف و انتظاراتش واضح است، بیشتر احساس خوشبختی و رضایت می کند.

۷. به قدرت تصویرسازی مثبت ایمان داشته باشید
چشمان خود را ببندید و یک روز زیبا را تصور کنید. این کارشناس می‌گوید به این فکر کنید که می‌خواهید کجا باشید، با چه کسی، چه کاری ممکن است انجام دهید و سپس تصور کنید که این کار را انجام می‌دهید. این نوع آزمایش‌های فکری مختصر باعث ایجاد چشم‌انداز شاد و مثبت می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *