خراسان/همه ما احتمالا اگزماهای پوستی را در زندگی خود تجربه کردیم. اگزما شرایطی است که در آن پوست دچار خارش، قرمزی، التهاب و پوسته ریزی می‌شود. پزشکان هنوز دلایل بروز این عارضه را نمی‌دانند اما این بیماری معمولاً در افرادی که حساسیت دارند، ایجاد می‌شود. اگزما گاهی ریشه‌ ژنتیکی دارد و ممکن است در بین اعضای یک خانواده هم شایع باشد. معمولا خانم‌ها وقتی دچار اگزما می‌شوند فکر می‌کنند زیبا نیستند و  در دوران داشتن اگزما به مشکل می‌خورند. در ادامه به بررسی نکاتی برای زیبا بودن با وجود داشتن اگزما می‌پردازیم.
  پوشاندن اگزمای قرمز 
شاید عجیب به نظر برسد اما برای پوشاندن اگزمای قرمز بهترین راه استفاده از کانسیلر سبز است. کانسیلر سبز، قرمزی را پنهان می‌کند اما یادتان نرود که پوست باید مرطوب باشد. پس برای حفظ رطوبت پوست از یک مرطوب‌ کننده هم استفاده کنید.
  در هنگام اگزما از چه محصولی استفاده کنیم 
شاید شنیده‌ باشید محصولات آرایشی «بدون عطر»و «بدون بو»  در هنگام ابتلا به اگزما بهتر هستند اما این غلط است. کرم‌ها و دیگر محصولات زیبایی با برچسب«بدون عطر» ممکن است کمتر تحریک کننده باشند، زیرا مقدار کمی عطر دارند اما راهی وجود ندارد که با اطمینان بگویید چه چیزی پوست شما را حساس می‌کند.پس از این محصولات هم با احتیاط استفاده کنید.
  در هنگام اگزما چگونه لوازم آرایشی جدید بخریم؟ 
اگر به اگزما مبتلا هستید مقدار کمی از لوازم  آرایشی جدید را زیر خط فک خود  بزنید و بگذارید تمام روز بماند تا ببینید آیا به آن واکنش نشان می‌دهید یا خیر. همچنین می‌توانید آن را روی بازوی خود قرار دهید و ببینید آیا پس از ۴۸ ساعت بدن‌تان به آن واکنش نشان می‌دهد.
  بهترین ضد آفتاب چیست؟
ضدآفتاب‌هایی که با مواد معدنی مانند اکسید، روی یا دی اکسید تیتانیوم ساخته می‌شود  بهترین انتخاب برای افرادی است که دارای اگزما هستند، پس برای این دوران از ضدآفتاب‌های حاوی روی  و با حداقل SPF 30 استفاده کنید.
 راه اصلی درمان اگزما
  اگزما باعث خشکی، تحریک و خارش پوست می‌شود. وقتی پوست شما خشک است خارش بیشتری  دارید. بنابراین تمیز و مرطوب نگه داشتن پوست مهم است. استحمام قبل از خواب آب به پوست شما می‌رساند. رطوبت رسانی به شما کمک می‌کند تا از شر اگزما خلاص شوید پس بهترین راه برای درمان اگزما، مراقبت خوب از پوست و مرطوب نگه داشتن آن است.  همچنین برای مراقبت از پوست خود می‌توانید، لباس‌های خود را قبل  از پوشیدن بشویید؛ به شما پیشنهاد می‌کنم برای شست و شو از یک شوینده ملایم و بدون عطر و رنگ استفاده کنید و لباس‌های خود را دو بار بشویید تا آثار صابون از بین برود.