عوارض خوابیدن جلوی باد پنکه و کولر

آلابست/بعضی از افراد اگر پنکه روشن نباشد، نمی توانند بخوابند. به همین دلیل شب های تابستانی مدام صدای پنکه در اتاق آن ها می پیچد و همین صدا عاملی برای خوابیدن آن ها می شود. در نتیجه ذهن این گونه افراد عادت می کند زمانی که باد مستقیم به آن ها می وزد، احساس بهتری داشته باشند. خود پنکه وسیله مضری نیست اما استفاده از آن هنگام شب می تواند عوارضی را در پی داشته باشد. به همین دلیل در این قسمت از بهداشت و سلامت به شما نشان می دهیم که روشن بودن پنکه هنگام خواب چه اتفاقاتی را رقم خواهد زد :

 
تمام عوارض خواب جلوی پنکه و کولر
۱. خشک شدن دهان و راه بینی
مطالعات نشان می دهد که روشن بودن پنکه باعث بخار کردن عرق و رطوبت در بدن می شود، و عاملی برای کم آبی و خشکی دهان و راه بینی نیز هست. اگر در یک محیط خشک زندگی می کنید، باید توجه بیشتری داشته باشید زیرا ممکن است این نتایج زودتر اثر کند. عموماً قرار دادن یک لیوان آب موقع خواب، برای بازیابی میزان خشکی و رطوبت مناسب خواهد بود.


۲. بدتر کردن آلرژی ها
اگر آلرژی دارید، خوابیدن با پنکه روشن ایده خوبی نیست. طبق تحقیقات انجام شده، باد پنکه باعث پخش شدن اجزای آلرژی زا می شود و احتمال ابتلا به خشکی چشم، آلرژی چشم و تب را نیز افزایش خواهد داد.

۳. گرفتگی عضلات
دما هنگام شب به سرعت کاهش پیدا می کند اما زمانی که در این هوا در برابر یک باد سرد هم باشید، دچار گرفتگی عضلات می شوید. پنکه ها همچنین هوای خنک را غلیظ تر می کنند و باعث می شوند که مداوم در معرض آن ها باشیم و مستقیما این باد به شما می خورد. از طرف دیگر اگر شب های گرمی را پشت سر می گذارید، روشن بودن پنکه باعث افزایش جریان این هوای گرم می شود و این پخش کردن گرمای هوا خودش می تواند عاملی برای حالت تهوع و سردرد باشد.

۴. تحریک سینوس ها
قرار گرفتن در معرض باد پنکه سبب می شود شما بیشتر دچار آبریزش، کیپ شدن بینی و سردردهای سینوسی شوید زیرا جریان مستقیم هوا راه مخاط و بینی را خشک می کند و در صورت خشکی بیش از حد بینی و مخاط، بدن عکس العمل نشان می دهد و شروع به تولید ماده مخاطی برای جبران آن می کند. خشکی بینی بر روی سینوس ها نیز تأثیر می گذارد و باعث افزایش سردردهای سینوسی می شود.

این افراد جلوی باد پنکه نخوابند :
افراد که دچار آلرژی هستند.
افرادی که دچار بیماری های تنفسی و آسم می باشند.
افرادی که دارای پوست خشکی هستند.
افرادی که سردردهای سینوسی دارند و دچار خشکی سینوس هستند.
 

نکته :

برای کاهش خطر تحریک آلرژی یا بیماری های تنفسی می توانید پره های پنکه را تمیز کنید یا مدل قدیمی را با یک مدل جدید تعویض نمایید.

برای حل کردن مشکل خشکی پوست می توانید گزینه چرخش پنکه را روشن کرده و پنکه را دورتر از خود قرار دهید.

اینکه می توانید پنکه را به هنگام خواب روشن بگذارید یا خیر، به نحوه استفاده و فیزیک شما بستگی دارد زیرا پنکه به خودی خود مشکلی برای سلامتی ایجاد نمی کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *