توصیه های بهداشتی برای سوراخ کردن گوش

خراسان/ هنگام سوراخ کردن گوش کودک باید مراقبت های لازم را برای عفونی نشدن آن انجام دهید
 شما هم شنیده اید که بهتر است گوش کودک را زمانی که هنوز سن زیادی ندارد سوراخ کنید. در کشور ما هم  تقریبا خانواده ها سعی می کنند در نوزادی گوش دختر بچه‌ها را سوراخ کنند. پیش از این هم یکی از خانم‌های بزرگ خانواده این مسئولیت را بر عهده می‌گرفت و با استفاده از نخ و سوزن این کار را انجام می داد.اما امروزه متخصصان پوست و مو هشدار می‌دهند که سوراخ کردن لاله گوش خطرناک است و بهترین مکان برای سوراخ کردن گوش، همان نرمه گوش است و باید در مراکز بهداشتی و با رعایت نکاتی انجام شود زیرا امکان انتقال هپاتیت، ایدز و کزاز با وسایل آلوده وجود دارد.در ادامه به نکاتی در این باره اشاره می کنیم: 
  نرمه گوش را سوراخ کنید
نرمه گوش ‌که همان قسمت پایینی گوش است، بهترین ناحیه بدن برای  سوراخ کردن  و آویزان کردن گوشواره است.
نکته دیگری که نباید فراموش کنید این است که پیش از سوراخ کردن گوش کودک تان، حتما  او را نزد پزشک ببرید و از او راهنمایی‌های لازم را بگیرید  زیرا  درخصوص برخی افراد که مستعد عفونت هستند مانند بیماران دیابتی یا افرادی که کورتون مصرف می‌کنند یا افرادی که بیماری‌هایی دارند که خونشان به ‌راحتی منعقد نمی‌شود و احتمال خونریزی در آن‌ها زیاد است یا افرادی که داروهای ضد انعقاد خون مصرف می‌کنند، ممکن است این موضوع دردسرساز شود.
  مراقبت های لازم
 اگر مراقبت‌های لازم بعد از این عمل ساده را درست انجام ندهید از گوشواره هم نمی‌توانید استفاده کنید پس تا وقتی ‌که زخم گوش‌ کاملا خوب نشده است، به این موارد توجه کافی داشته باشید.
 اگر قصد دارید گوشواره‌ای غیر از جنس طلا استفاده کنید ، با فردی که گوش تان را سوراخ می‌کند مشورت کنید و از درستی انتخاب گوشواره خود مطمئن شوید.
 اگر کودک پوست حساسی دارد، احتمالا تنها گزینه مناسب گوشواره  طلا و نقره است. 
 قبل از لمس کردن گوش‌ها، دست خود را بشویید. این کار احتمال عفونت و گسترش آلودگی را کاهش می‌دهد.
 گوشواره‌ را روزی دو بار (یک بار صبح و یک بار شب) تمیز کنید.
 برای تمیز کردن اطراف سوراخ گوش از محلول ضد عفونی کننده مخصوص گوش استفاده کنید. محلول را روی تکه ای پنبه بمالید و ناحیه بین گوش را تمیز کنید.
  چند بار در روز، گوشواره را در گوش بچرخانید، این کار مانع از چسبیدن گوشواره به زخم سوراخ گوش می‌شود.
گوشواره را تا زمان مشخصی در گوش نگه دارید. حداقل بین چهار  تا شش هفته بعد از عمل سوراخ کردن گوش از گوشواره استفاده کنید. در غیر این صورت زخم تازه جوش می‌خورد و سوراخ ناپدید می‌شود.
 اگر بعد از گذشت یک روز از سوراخ کردن گوش، قرمزی و تورم یا درد مشاهده کردید، به پزشک عمومی مراجعه کنید.
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *