مدیر کل دامپزشکی استان همدان اعلام کرد: تب کریمه کنگو در انسان کشنده بوده اما در دام تب خفیف ایجاد می کند، بنابراین باید روش های پیشگیری از این بیماری را بیش از پیش مد نظر داشته و رعایت کنیم.
دکتر محمود رضا رسولی اظهار کرد: تب کریمه کنگو از طریق گزش کنه و له کردن کنه از حیوان به انسان منتقل می شود، بنابراین توصیه می شود دامداران و روستاییان در صورت مشاهده کنه از له کردن آن با دست خودداری کنند چرا که ممکن است کنه حاوی ویروس تب کریمه باشد.
وی افزود: تب کریمه کنگو یکی از بیماری های واگیردار و بیماری های مشترک بین انسان و حیوان بوده که از انسان به انسان نیز سرایت پذیری بالایی دارد ودر نهایت فرد مبتلا دچار خونریزی شده و فوت می کند در حالیکه این بیماری در دام تنها تب خفیف ایجاد می کند.
وی گفت: مجموعه دامپزشکی روش های پیشگیری را در پیش گرفته و سم پاشی انجام می دهد همچنین بعد از کشتار دام در کشتارگاه ها، دام ذبح شده در سردخانه قرار می گیرد و به این ترتیب PH گوشت پایین آمده و به این ترتیب  میکروب های آن از بین می رود.
دکتر رسولی خاطرنشان کرد: توصیه می شود شهروندان از هر گونه کشتار غیر مجاز دام خودداری کرده و دامپزشکی را در جریان ذبح قرار دهند و از خرید گوشت های بدون مهر دامپزشکی خودداری کنند.