آمار پایین مرگ و میر بیهوشی در ایران  

دبیر علمی کنگره آنستزیولوژی و مراقبت‌های ویژه، با اشاره به آمار بسیار پایین مرگ و میر بیهوشی در ایران، گفت: در بحث داروی بیهوشی در کشور در وضعیت بدی نیستیم.

رضا امین نژاد دبیر علمی پانزدهمین کنگره بین المللی آنستزیولوژی، مراقبت‌های ویژه و درد ایران در حاشیه مراسم افتتاحیه این کنگره که از سوم تا پنجم خرداد ۱۴۰۲ در سالن همایش‌های دانشگاه شهید بهشتی برگزار می‌شود، درباره درصد خطاهای بیهوشی در ایران نسبت به جهان، اظهار کرد: آمار جهانی هم در این باره دقیق نیست چون علم بیهوشی مرتبط با تجهیزات و داروه ا است و در این باره به فراخور هم از کشورهای پیشرو دور نیستیم.

وی افزود: خوشبختانه آمار مرگ و بیمار مرتبط با بیهوشی در کشور بسیار پایین است، به گونه‌ای که اکنون در این باره نگرانی وجود ندارد. امیدواریم با تأمین تجهیزات و توجه مسئولان این پرچم داری حفظ شود.

امین نژاد درباره آمار مرگ و میر در بخش مراقبت‌های ویژه نیز گفت: در این باره هم آمار دقیقی نداریم در بسیاری از عرصه‌های پزشکی آمار شانه به شانه آمار جهانی پیش می‌رود.

وی همچنین درباره وضعیت داروهای بیهوشی در ایران، اضافه کرد: در بحث داروی بیهوشی نیز در کشور در وضعیت بدی نیستیم، گذرا با کمبود دارو مواجه هستیم که ناشی از تحریم و فشار جهانی است که در عمده موارد دانش متخصصان بیهوشی، مسئولیت پذیری و حضورشان جای این موارد را پر کرده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *