بر اساس جدیدترین گزارش انجمن روان شناسی لندن، میزان استرس دنیای امروز با استرس‌هایی که افراد در گذشته تجربه می‌کردند ،کاملا متفاوت است و شاید حتی بتوان گفت امروزه استرس‌ها و ترس‌ها به مراتب بیشتر از گذشته هستند. به عنوان مثال گم‌کردن تلفن هوشمند در این زمانه استرس و ترسی به اندازه حمله  تروریستی در فرد ایجاد می‌کند!

 نحوه انجام این پژوهش
در تحقیقی که به تازگی انجام شده، محققان از چهار هزار نفر درخواست کرده‌اند تا اتفاق‌های مختلف زندگی‌شان را بر اساس میزان استرس و ترس از صفر تا ۱۰ طبقه‌بندی کنند یعنی اگر موضوعی برای آن‌ها به شدت استرس‌زاست به آن امتیاز ۱۰ را بدهند و اگر موضوعی برایشان اهمیت خاصی ندارد، امتیاز صفر را انتخاب کنند. این اتفاق‌ها از تغییرات‌شغلی تا از دست دادن یک فرد در زندگی را شامل می‌شود.
نتایج تحقیقی مشابه این پژوهش در سال ۱۹۶۷
شاید برایتان جالب باشد که در سال ۱۹۶۷ هم، مانند این تحقیق انجام شده و در آن از دست دادن همسر یا یک فرد عزیز، استرس‌زا ترین اتفاق زندگی اعلام شده و دومین رتبه به زندانی‌شدن فرد یا یکی از عزیزان تعلق داشته است. سیل و آتش سوزی رتبه سوم را داشته و بیماری مورد پنجم بوده است و بعد از آن در آتش سوختن، طلاق، دزدیده شدن مدارک شناسایی و مشکلات مادی موارد دیگر این فهرست بوده‌اند.
   استرس مرگبار گم‌شدن گوشی در دنیای امروز
با گذشت زندگی، دنیا دستخوش تغییرات زیادی شده است. مثلا میانگین استرس و ترس از حمله تروریستی در گذشته ۵/۸۴ درصد بوده و حالا میانگین ترس و استرس از گم شدن تلفن هوشمند ۵/۷۹ درصد است. فقط کافی است اندکی به این اعداد فکر کنیم تا متوجه شدت اهمیت تلفن هوشمند در دنیای امروز شویم.
   استرس تولد اولین فرزند هم زیاد شده است
از دیگر تفاوت‌های این دو تحقیق می‌توان به این موضوعات اشاره کرد: در گذشته میزان استرس زنان بیشتر از مردان گزارش شده اما الان برعکس شده است. همچنین هم اکنون برای تولد اولین فرزند ،زنان و مردان استرس زیادی دارند اما در گذشته میانگین میزان استرس و ترس از این اتفاق بیش از ۴۰ درصد بوده است. در نهایت باید بگوییم که دنیای امروز برای ما استرس‌هایی را به ارمغان می‌آورد که حدود ۵۰ سال پیش هیچ معنا و مفهومی نداشتند مثلا دوری از تلفن‌های هوشمند یا شبکه‌های اجتماعی چیزهایی بودند که در گذشته افراد هیچ تصوری از میزان استرس‌زا بودن آن‌ها نداشتند.
مترجم : فرنگیس یاقوتی | منبع: dailymail.co.uk