زن دارم اما دختری اصرار دارد که همسرم شود!

 مردی ۳۷ ساله ام. صاحب دو فرزند هستم، همسرم فوق العاده است و من با او راحتم و زندگی خوبی دارم؛ اما مدتی است که دختر خانمی به من علاقه مند شده است و می گوید می خواهم همسرت بشوم. همه شرایط من را می داند. چند بار به او جواب رد داده ام، می گوید بلایی سر خودم می آورم. خواهش می کنم راهنمایی ام کنید و نجاتم بدهید.

پاسخ مشاور

مخاطب گرامی! خوشحالم که از زندگی متاهلی خود راضی هستید؛ اما بیان نکردید که از کجا با او آشنا شده اید! چون محیطی که با وی آشنا شده اید، خودش برای چگونه کم کردن احساس ایشان به شما کمک کننده است. محیط های آشنایی می تواند مجازی یا واقعی باشد که فضای مجازی مثل تلفن همراه و اینترنت و فضا های واقعی مثل محیط خانوادگی یا محل کار است.

با تهدید کنترل نشوید

این گونه به نظر می رسد که به دلیل تهدید های ایشان نگران هستید که بلایی سر خودش بیاورد.

باید خدمتتان نکته مهمی را بگویم، ما در روابط انسانی رفتار هایی داریم که به آن ها رفتارهای کنترل کننده می گوییم؛ یعنی فرد با این رفتار ها طرف مقابلش را کنترل می کند که وی یکی از این رفتار ها را انجام می دهد.

این رفتار ها شامل تهدید کردن، توهین کردن، باج دادن، گله کردن، شکایت کردن، تنبیه کردن و انتقادکردن است.

همان طور که می بینید تهدید کردن یکی از رفتار های کنترل کننده است که وی برای کنترل کردن شما و رابطه نامناسبش انجام می دهد. پس بهتر است که شما به دلیل تهدید های وی رابطه را حفظ نکنید. چون حفظ ارتباط حتی به دلیل ترس یا دلسوزی باعث می شود که زندگی متاهلی تان دچار مشکل شود و مطمئن باشید اگر اعتماد همسر شما از بین برود، باز سازی آن کار بسیار مشکلی است.

علل عشق دختر مجرد به مرد متاهل

از جمله علل ابراز علاقه یا وابستگی دختر مجرد به مرد متاهل، تنهایی و کمبود محبت دختران در محیط خانه و رعایت نکردن بعضی اصول اخلاقی توسط زنان در ارتباط های اجتماعی شان، بالا رفتن سن ازدواج و سختگیری های افراطی و غیر اخلاقی بعضی والدین با قرار دادن شرایط غیرارزشی برای خواستگاران است. نیاز شدید برخی دختران مجرد و زنان مطلقه به تکیه گاه و حامی باعث می شود که در مقابل جنس مخالف، قاطعیت خود را برای مخالفت با برقراری ارتباط از دست بدهند که ضعف اراده و ضعف شخصیتی یکی از عوامل اصلی شکل گیری چنین ارتباط هایی است. راهکار های پیشنهادی برای رفع مشکلتان برای آسیب ها و مشکلات و شوک روانی که به دلیل این رابطه غیر منطقی و نامناسب ایجاد شده است، توصیه می شود:

۱-اگر بیشتر ارتباط شما در دنیای مجازی است بهتر است که شماره وی و گروه های مشترک را که با او هستید، پاک کنید تا آن را نبینید و هر زمان وسوسه می شوید به زندگی خودتان و خطر از بین رفتن اعتماد همسرتان فکر کنید، زیرا این موضوعات می تواند مانع خوبی برای رفتار های اشتباه باشد.

۲- اما اگر با او در فضا های حضوری و محل کار هستید، سعی کنید در فضای تنها با وی قرار نگیرید و زمان رفت و آمدتان را طوری تنظیم کنید تا در صورت امکان او را نبینید. فکر خودتان را طوری مدیریت کنید که به هیچ وجه سعی نکنید حضور یا نبود وی را پیگیری کنید.

۳-انجام کار هایی مانند ورزش های دسته جمعی، تعاملات اجتماعی، سرگرمی و تفریح و پرهیز از تنهایی بسیار مفید است.

۴-ساعات و لحظاتی که ارتباط داشته اید، بسیار وسوسه برانگیز خواهد بود مانند معتادی که ترک کرده، مکان و زمان های مصرف در روز های اولیه وسوسه انگیز است؛ بنابراین باید با تغییر موقعیت فیزیکی و سرگرم شدن به کاری و با آرام سازی ذهنی سعی کنید با وسوسه ها مبارزه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *