راهنمای انتخاب و خرید جوراب برای نوزادان

آلابست/ شاید به نظر خیلی از افراد خرید جوراب برای نوزاد مهم نیست و فقط برای گرم کردن پای نوزاد در فصل سرد سال می باشد. اما باید بدانید که پوشیدن جوراب علاوه بر فصل سرد سال در فصل های گرم سال هم اهمیت ویژه ای دارد. همچنین برای نوزادانی که راه می روند، باید از جوراب های ترمز دار استفاده شود تا هنگام راه رفتن سر نخورند.

راهنمای انتخاب و خرید جوراب برای نوزادان:
اولین چیزی که برای خرید جواب باید در نظر بگیرید اندازه ی آن است. اندازه گرفتن جوراب به همان روشی است که همه لباس های کودک بر اساس سن آنها طبقه بندی می شود. منصفانه است که بگوییم همه نوزادان با یک سرعت رشد نمی کنند، بنابراین اگر شما نوزادی درشت تر از سن خود دارید، ممکن است متوجه شوید که جوراب هایی که برای گروه سنی خود طراحی شده اند اما مناسب نیستند.
گزینه ی دیگری که بعد از اندازه باید در نظر بگیرید این است که آنها به اندازه کافی مناسب هستند یا نه، خیلی تنگ نباشند. آخرین چیزی که می خواهید این است که جوراب ها خیلی تنگ نباشند و از این موضوع اذیت نشود. زیرا بعد از اذیت شدن نوزاد، باعث بیقراری آن ها می شود.
برخی از مطالعات انجام شده بر روی این شرایط نشان می دهد در صورت ادامه مشکل می تواند باعث ایجاد زخم دائمی یا حتی از دست دادن احساس و گردش خون شود. نکته اصلی این است که هرگز برای کودک خود جوراب های خیلی تنگ نپوشید.
سایز مناسب جوراب برای نوزادان:
• سایز جوراب برای نوزادان زودرس: ۱۴ سانتی متر
• سایز جوراب برای بدو تولد تا سه ماهگی: ۱۵-۱۷ سانتی متر
• سایز جوراب برای شش ماهگی: ۱۸-۲۰ سانتی متر
• سایز جوراب برای ۱۲ تا ۱۸ ماهگی: ۲۱-۲۳ سانتی متر
این سایزهای بالا به صورت کلی هستند و همانطور که در بالا به آن اشاره کردیم ممکن است بچه ای درشت تر و پاهای آن هم درشت تر باشد. بنابراین در انتخاب جوراب دقت کنید که برای پاهای نوزاد تنگ نباشند زیرا باعث اذیت شدن نوزادان می شود.
پس از انتخاب سایز باید به جنس جوراب توجه کنید. جنس جوراب نباید از پلاستیک باشد که پاهای نوزاد در آن عرق کند و نوزاد با پوشیدن آن ها اذیت شود. و بنابراین نوزادها زیاد گریه می کنند.
مواد مناسب برای جوراب، پنبه، پشم مرینو یا پشم می باشد که می تواند، پاهای کودک را خوب و گرم نگه دارد.
آشنایی با انواع جوراب :
جوراب ها انواع متفاوتی دارند که در ادامه به آن ها می پردازیم.
۱. جوراب مچی :
جوراب مچی از رایج ترین مدل جوراب است. این جوراب ها بدون ساق هستند و راحت تر می توان آن ها را پای نوزاد کرد و در آورد. این جوراب ها به دلیل نداشتن ساق، ساق پا را گرم نگه نمی دارند.
۲. جوراب های  LITTLE ME :
این جوراب ها اغلب از بدو تولد تا ۱۲ ماهگی و یا از ۱۲ ماهگی تا ۲۴ ماهگی تولید شده اند. این نوع جوراب ها از پنبه نرم تهیه شده اند.
این دسته از جوراب ها مخلوط خوبی از پلی استر با کیفیت بالا، پنبه بسیار نرم و کمی اسپندکس برای تناسب کشسان است که باعث می شود جوراب های بچه گانه از پا نیفتند. از آنجایی که این شرکت درک می کند نوزادان و کودکان نوپا در بسیاری از اوضاع بهم ریخته و دائماً در حال حرکت هستند، آنها را ساخته اند تا در برابر شستشوی های زیاد و سایش زیاد مقاومت کنند.
۳. جوراب های ترمز دار :
این جوراب های نوزادانی که را می روند بسیار مناسب است. اغلب نوزادان دوست دارند خود را روی سرامیک ها بکشند. و از این کار لذت می برند و یا حتی در حین دویدن روی سرامیک ها امکان دار لیز بخورند و به آن ها آسیب برسد، بنابراین برای جلوگیری از آسیب دیدن نوزاد از جوراب هایی که کف آن ها ترمز دارد استفاده کنید.
۴. جوراب های ساق دار، بالای زانو :
جوراب های ساق بلند بالای زانو که بیشتر برای دخترها استفاده می شود و دارای تنوع رنگی بالایی می باشد. این نوع جوراب ها اغلب برای فصل زمستان کاربردی هستند. البته این جوراب ها به صورت توری هم موجود هستند که مناسب فصل تابستان هستند.
۵. جوراب های مچی دار یا ساق دار :
این جوراب ها در ساق های متفاوت موجود هستند. اغلب در فصل های سرد سال استفاده می شوند تا ساق پا را گرم نگه دارند و همچنین برای پوشیدن زیر کفش مخصوصا چکمه مناسب می باشد.
۶. جوراب های توردار :
این نوع جوراب، دخترانه است و با پیراهن و یا دامن پوشیده می شود.
۷. جوراب های پاپوش :
جوراب های بدون ساق هستند که اغلب دخترها با دامن و یا شلوار و شلوارک پوشیده می شوند و پسرها آن ها را با شلوار و یا شلوار می پوشند. در حین خرید دقت کنید که دقیقا سایزشان باشد زیرا خیلی سریع از پا خارج می شوند.
۸. جوراب های عروسکی :
روی این جوراب ها، عروسک های پر شده ای هستند که بعد از پوشیدن روی پای نوزاد قرار می گیرند. این جوراب ها مخصوص نوزادان خیلی کوچک هستند. نوزادان با آن ها بازی می کنند و ساعت ها سرگرم می شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *